Wpis z mikrobloga

Szukam książek z zakresu kosmologii i astrofizyki, ale nie dla kompletnych newbie tylko raczej dla osób które mają odpowiedni aparat matematyczny i dobrą wiedzę z osiągnęć fizyki do lat 70-80 XXw, ale też nie rozprawy naukowe. Nie znam się na tym nad czym rozważają współcześni fizycy teoretyczni i do czego została posunięta wiedza na temat czarnych dziur i mechaniki kwantowej przez ostatnie 20-40 lat, bo nowszych książek nie czytałem. Czy ktos coś podpowie?

#kiciochpyta #fizyka #nauka #ksiazki
  • 9
@bananowynick: ta. Jak nie ogarniasz za bardzo przekształceń wektorów/tensorów, transformacji Lorentza, to radziłbym przeczytać dokładnie. Nikt nie karze ci dokładnie ogarniać tych wszystkich map, dyfeomorfizmów, wektorów Killinga, pochodnych Liego (chyba, że chcesz ogarniać też ogólną teorię względności, czarne dziury, wtedy raczej lepiej wiedzieć coś o tym), etc, ale tamte rzeczy przydałoby się znać. Kosmologia to mimo wszystko w sporej części właśnie rozwiązywanie i analiza odpowiednich równań wynikających z ogólnej teorii względności.
@bananowynick: Same here, trochę popularnonaukowych czytałem (ala Boska Cząstka, Krótka Historia Czasu, Piękno Wszechświata, Struktura Kosmosu), ale chciałbym teraz poznać coś z większą ilością matematyki z zakresu mechaniki kwantowej.
Daj znać Mirku za jakiś czas jak coś Ci się sprawdzi.
@voor: Studia, kierunek ścisły techniczny - analiza, algebra, rachunek prawdopodobieństwa - niby trochę było, ale mimo to było to dość pobieżnie przedstawione - no bo ile z analizy możesz przerobić w ciągu jednego semestru? Równania różniczkowe również podstawy przez jeden semestr. Więc bez szału z tą matmą, ale lubię ją, problemu z zaliczeniem nigdy nie było i chętnie bym się dokształcił z jakąś dobrą książką.