Wpis z mikrobloga

Hej Mirasy,
rozwazam kupno dzialki 9,5ar (50m dlugosc x 19m szerokosc)
Niestety, na dzialce znajduje sie ok. 2ar sluzebnosci dojazdowej, na koncu dzialki.
Nie rozumiem, do konca co to oznacza.
Po pierwsze, jesli sluzbnosc jest na koncu dzialki, to czy obcina mi czesc zabudowy o 19m x 10m = 190m ?
Czemu droga sluzebna wynosi az 10m szerokosci?
Na dzialce przebiega nieprzekraczalna linia zabudowy, czy to oznacza, ze po za ta linia nie moge zbudowac np. plotu, czy tylko nie moge postawic domu?
Kto jest odpowiedzialny za budowe tej drogi sluzebnej i jej utrzymanie?
Podsumowujac, oznacza to, ze z 9,5ar, moja uzytkowa czesc to 7,5ar, ktore moge ogrodzic plotem, a z tych 2 ar musze zbudowac za wlasne pieniadze droge, aby sasiedzi mogli se dojechac do drogi?

#budowadomu #budownictwo #droga #dzialka
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tertex: nie jestem prawnikiem ale też mam działkę ze służebnością i o ile wiem to dużo zależy od tego jak ta służebność jest zapisana w akcie notarialnym.
Ja mam tak że przejazd 4m od granicy muszę udostępnić sąsiadowi na dojaz. Tam sąsiad może robić sobie media do swojej działki i to utwardzać ale ja nie muszę się do tego dokładać, mimo że to mój kawałek ziemi. Budować na tym nie
  • Odpowiedz
@tertex: najlepiej jakbyś napisał dokładne jakie jest określenie służebności w KW.

Generalnie służebność przejazdu polega na tym, że ktoś ma prawo przejazdu i przechodu przez twoją działkę. Jeśli jest określona konkretna część działki obciążona służebnością, masz obowiązek udostępnić ten kawałek i budowanie tam domu raczej się wyklucza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na dzialce przebiega nieprzekraczalna linia zabudowy, czy to oznacza, ze po za ta linia nie moge zbudowac np. plotu, czy
  • Odpowiedz
@Chris_in_flames:
Ale to nie ma sensu ogrodzic tego, bo wtedy bym musial wybudowac 2 bramy otwarte.
Nie lepiej po prostu ogrodzić sobie pozostałe 7,5ar, a reszte ziemi olać i traktować tą działkę jako 7,5arową?