Wpis z mikrobloga

Pora na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzienników challenge Na Przekór Wszystkiemu”! Dzisiejszy temat:

Dziennik 5 – Jak przetrwać Early Access gry MMORPG

Early Access to wspaniała sprawa zarówno dla twórców gier, jak i dla graczy. Dzięki niemu mogą powstawać projekty, które inaczej nigdy nie ujrzałyby światła dziennego – tak było też w naszym wypadku. Graczom z kolei daje możliwość udziału w procesie tworzenia oraz realny wpływ na końcowy kształt produkcji. Jak jednak wszyscy dobrze wiemy, nie zawsze wygląda to tak kolorowo.

Wchodząc na Early Access byliśmy w pełni świadomi, że musimy zapracować na zaufanie graczy. Byliśmy jednak zdeterminowani, żeby kontynuować prace nad Glorią Victis. Zdecydowaliśmy się więc na dość radykalne, by dać o tym znać odbiorcom – regularne aktualizacje. Co oznacza to w naszym przypadku? Przynajmniej jedną w tygodniu. :P Nie ukrywam, że jest to dość dzikie tempo i często łapiemy zadyszkę, ale opłaca się – kilka konkurencyjnych tytułów, które śledziliśmy, upadło właśnie przez brak aktualizacji. No i nie każdy może się pochwalić, że wydał 50 update’ów w 9 miecha! A do tego dochodzi ze 3 razy więcej hotfixów po stronie serwera (wrzucamy również w weekendy). Ostatni update miał numer 138 – nienajgorszy wynik jak na 2 lata od premiery. ( ͡° ͜ʖ ͡°)-

Nasze zaangażowanie przekłada się wprost na zaufanie, jakim obdarzają nas gracze oraz na odbiór gry. Miło jest zobaczyć w recenzji, że ktoś docenia nasz upór i ciężką pracę nad grą. W ogóle współpraca z Community jest jedną z najciekawszych rzeczy, jaka składa się na proces tworzenia gry MMORPG. Nasi gracze aktywnie w nim uczestniczą, na przykład tłumacząc Glorię w wolnym czasie na ich ojczyste języki. Choć oficjalnie wspieramy tłumaczenia jedynie na angielski i polski, bo w takich językach gra powstaje, to w chwili obecnej gra dostępna jest już w 15 wersjach językowych. Jeden z takich hobbystów z Grecji na ogół kończy tłumaczyć wszystkie nowe linie dialogowe i nazwy przedmiotów pół godziny po wprowadzeniu wersji angielskiej.

Wracając do naszego Community: w grach MMORPG, które nieustannie się rozwijają, ważna jest też transparencja. Dlatego też regularnie omawiamy z graczami istotne tematy i planowane zmiany, zarówno na naszym forum Steam, jak i na oficjalnym kanale na Discordzie. Zresztą, chłopaki z designu siedzą na ponad 10 kanałach związanych z grą, rozmawiając z największymi gildiami oraz najlepszymi graczami.

W Community znaleźliśmy w nim wiele zajebistych osób, które dołożyły swoją cegiełkę do stworzenia tak unikatowego projektu. W tym: moderatorów forum, community managera z USA, który jest świetnym grafikiem 2D oraz freakiem na punkcie średniowiecza (i ma imponującą wiedzę), zawodowych edytorów, którzy zaproponowali korektę tekstu oraz… programistę i 3 designerów. () O tym – jutro!

Dzisiejsze #rozdajo wygrywa @DziadowskaMariola, przy następnym wpisie kolejne losowania klucza #steam do naszej gry.
Zapraszam do obserwowania taga #gloriavictis gdzie będziemy publikować w sumie sto podobnych tekstów..

Głowna strona
Steam
Facebook
Trailer gry

#gloriavictis #rozdajo #gamedev #praca #ciekawostki #dziendobry #programowanie #chwalesie #steam #gry #gruparatowaniapoziomu
Pobierz jan-grochowski - Pora na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzien...
źródło: comment_UBV96XPS4mIpy5xBjnbGvkRDUTI1JkHR.jpg
  • 17
@jan-grochowski: ja gram już tydzień i to już oficjalnie moja gra (uprzednio L2 14 lat z przerwami :P), na prawde, potencjał ma niesamowity, codziennie coś nowego sie dowiaduje, realizm pełną parą, czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Obiecuje, jak wygram w totka to oddaje połowę na rozwój GV. Jak to mawiają, nie #!$%@? tego :) cała naprzód!
@jan-grochowski: z tymi tłumaczeniami to siedzą chociaż w jakimś ludzkim formacie w pliku tekstowym, czy gość z grecji przygotował automat do dekodowania i ponownego kodowania, że w pół godziny wypuszcza updejta językowego? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Poruszycie kwestię playerbase na przestrzeni czasu ?

Jak miałem hajpa grubo przed betą, tak na śmierć zapomniałem o GV.
Czy sugerowaliście się nieco gierą pt. mortal online ?
@KrzemowyDuch: Szczerze, to na G2A kupisz mniej więcej za taką kasę, okazało się, że na humble bundle połowe kluczy kupują boty i sprzedają potem na portalach typu G2A. O tym kiedyś opowiemy ;)

@Dibhala: Używamy google docsów z excelem, następnie zgrywamy to sobie i sprawdzamy "automatem".
Z playerbase pewnie, może to być ciekawy temat na jeden z wpisów - nie chciałbym się ze wszystkiego od razu wypstrykiwać bo jednak napisać
@jan-grochowski: Cześć. Sprawdzam tylko pytaniem kontrolnym, czy bugi z raportów z gry pod przyciskiem ESC do Was trafiają? Zgłosiłem kilka bugów - questów, bo z innymi potrafię sobie radzić, ale są questy, które się nie zaczynają lub wysypują w trakcie. W razie czego podpisuje zawsze mailem korgpoly@... więc można dodać jako zaufane, bo nie są to na pewno fake reporty lub reporty z pierdołami ;)
Pytam, bo o ile jeden quest
@Ant-Man: Hej, tak, jak najbardziej takie bugi do nas trafiają i to najlepszy sposób na raport, bo dostajemy też wtedy dodatkowe informacje z serwera zależnie od wybranego typu zgłoszenia (dla quest dostajemy pełny raport questa).

Sprawdzimy dzisiaj te questy, dzięki wielkie za zgłoszenie.
@jan-grochowski: ok, dobrze wiedzieć. Niestety 2 zgłoszenia z tego co pamiętam, z rozpędu nie były jako quest tylko jako "Inne" wysłane.

Korzystając z okazji: Czy karty doświadczenia można łączyć? Karta doświadczenia otrzymywanego doświadczenia 20% + Karta doświadczenia za tworzenie przedmiotów 60%? Czy jak jedną użyje to druga skasuje efekt pierwszej?

To samo czy karta doświadczenie 20% + Napar no koncentracje się stackują? Nikt nie potrafił odpowiedzieć :)
@jan-grochowski: Kurcze, ja Ci powiem pal licho te karty, dzięki za info. Ale ja mam poważny problem w tym momencie. Gdzie i jakiej lokacji by nie zajął dostaje 1 xp. Czy to zamek czy to farma/tartak czy to na ziemiach własnych czy na neutralnych. Czy to na serwerze main (po softlocku) czy na innym serwrze.
Powiedziałbym ok na 100lvl, ale lvl mam 56. Ze dwa dni temu było cacy.
Na discordzie