Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev

Serio trzeba umieć aż tyle na game deva? Załóżmy, ze taki poziom mida, który w swobodnie pływa w projektach.
Czy niektóre to są proste zagadnienia, że jeden artykuł wystarczy i temat można uznać za "zaliczony"?

W porownaniu do frontenda, https://raw.githubusercontent.com/kamranahmedse/developer-roadmap/master/images/frontend-v2.png to wygląda na o wiele więcej materiału do ogarnięcia. I po sobie wiem, że wystarczy 9 miesięcy luźnej nauki żeby zostać solidnym juniorem.

No i jeszcze to źródlo - https://github.com/miloyip/game-programmer - game developerzy ogarniaja taką ilość książek, jeżeli popatrzy się na linie "recommended" czy autor raczej popłynął?
Melcma - #programowanie #gamedev

Serio trzeba umieć aż tyle na game deva? Załóżmy,...

źródło: comment_j198uH41UZTNuTVacYedlinTAegHFiBu.jpg

Pobierz
  • 7
@powaznyczlowiek: nie wiem czy dobrze patrzysz, tam sa sciezki opcjonalne, zalozmy, ze ide sciezka "recommended"

skip sekcje 0

sekcja 1

2 ksiazki z CS foundation
1 ksiazka o algorytmach

sekcja 2
1 ksiazka o c
5 ksiazek o c++

sekcja 3
9 ksiazek xD

itd.

niby przydatne materialy, nauka c++, rozwiniecie, optymizacje, #!$%@? muje, ale kto ma czas to czytac
@Melcma: tak tak widzę - ale zwróć np uwagę że w Graphic API prawie wszystko jest na żółto ¯\_(ツ)_/¯ tak samo - na co komu choćby podstawy fizyki jeśli zajmuje się grami w stylu "puzzle" albo AI jeśli pisze jakieś idle clickery xD

Ogólnie to mam wrażenie że cały ten "plan" jest mocno skrojony pod jakiegoś shootera multi w Unity ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Melcma: z osobistych przykładów... Unity to chyba najprostszy silnik do opanowania, co nie oznacza, że ogarnięcie go nie zajmie kilku miesięcy czasu. Odpaliłem z ciekawości CryEngine - nie wiedziałem gdzie co jest. Więc serio myślę, że zanim ktoś ogarnie te wszystkie silniki na poziomie zadowalającym, to wyjdą nowe wersje i trzeba będzie się uczyć niemal od początku. Nie mówiąc już o znajomości języków - C# Unity, C/C++ Cryengine, unreal, ok, spoko,