Wpis z mikrobloga

Ogólnie wygląda to bardzo fajnie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony do gry i dla mnie całość na wielki plus. 48 minutowy gameplay to dużo ponadto, czego się spodziewałem, więc wielkie brawa dla CDPR, że odważyli się pokazać tak obszerny fragment rozgrywki - fajno. Nie byłbym jednak prawdziwym Polakiem, gdybym w tej beczce miodu nie znalazł łyżki dziegciu, także kilka uwag ode mnie, chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że gra jest w fazie produkcji i wiele z tych elementów które dziś widzieliśmy zapewne do dnia premiery się zmieni. Dlatego też nie chciałbym żeby ktoś mi tu pisał, że to wciąż wczesne demo - ja to wiem i wiem, że mnóstwo rzeczy może zostać zmienionych.

1) Grafika - jest ładnie, ale nie wybitnie. Najgorsze jest jednak to, że ładne, fajnie oświetlone tekstury często naprzemiennie spotykają się z teksturami jak z 2004r. - no mam wrażenie że momentami Doom 3 wyglądał lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zdaję sobie sprawę, że jest to wielki świat i prawdopodobnie gdyby wszystko wyglądało zajebiście to nowe GTX za 5k miałyby z tym problem, o konsolach nie wspomnę, bo pewnie przegrzałyby się na samą myśl, nie zmienia to faktu, że graficznie jest po prostu różnie. Nie wiem jak dużo Redzi są w stanie wyciągnąć z tego silnika, mam nadzieję, że przynajmniej ustawienie detali na Ultra sprawi, że gra będzie po prostu bardzo ładna, bo teraz jest co najwyżej ładna, a do dnia premiery jeszcze daleko.

2) Feeling strzelania - jest... słaby. Bronie strzelają tylko i wyłącznie seriami, ale zero jakiegokolwiek odrzutu, zero przyjemności z trafiania i zabijania, wszystko jest strasznie płaskie, kartonowe. Tutaj odwołuje sie do mistrza gatunku, a więc idSoftware i tego, co zrobili w Rage czy najnowszym Doomie - polecam Redom odrobienie tej lekcji, bo widać że jest co poprawiać.

3) Modele broni - mam wrażenie, że o ile sam widok broni jest naturalny i wygląda jak w realu, tak w grach komputerowych się to nie sprawdza. Tu znów odwołuje do idSoftware - broń powinna być bliżej ekranu, bliżej gracza. Że o co mi kaman? Chodzi mi dokładnie o FOV modeli broni w grzej, każdy szanujący się gracz CSGO wie, że takie komendy viewmodelfov, viewmodeloffset_x itd. odpowiadają za to, jak blisko/daleko znajduje się broń od gracza. Według mnie obecnie broń jest za nisko i zbyt oddalona od gracza, powinni to zmienić.

4) Model samochodu - widok z wnętrza jest bardzo ubogi, zero feelingu jazdy, mocno do poprawy. Z trzeciej perspektywy wygląda to lepiej, ale według mnie sam samochód jest jakiś taki strasznie płaski, sama kamera również jest za wysoko, mam nadzieję że dodadzą możliwość oddalania i przybliżania widoku, tak by było najlepiej.

Żeby nie było że tylko narzekam :) Cyberpunk i jego wyczuciu - bajka, klimat - miód, muzyka - cud, żyjące, wielkie miasto - masakra, o miałkość questów i fabułę się nie boję, bo wiem że to będzie pod tym względem TOP1. Mam nadzieję, że będzie trochę więcej dróg rozwiązania danego problemu czyli nie tylko na Rambo, ale też taki Splinter Cell. Ogólnie - pozytywnie, chociaż jest co poprawiać.

#cyberpunk2077 #cdprojektred
Pobierz f.....u - Ogólnie wygląda to bardzo fajnie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony do gr...
źródło: comment_8QOCZWo6PI52bzFahu8ZUJkvnTCPhPBY.jpg
  • 17
@frikuu: tekstury to akurat najmniejszy problem. One praktycznie nie wpływają w żaden sposób na wydajność - zajmują tylko pamięć.

Zawsze po premierze mogą dorzucić jakiś patch 50GB z teksturami 8K dla ludzi grających na quadro z 32GB VRAMu ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak jak zrobili w crysis 2
@frikuu: jak ty wyczuwasz "feeling" z filmiku?
mozna sie doczepic np. do animacji bo to po prostu widac, albo grafiki, audio, rozwiazan gameplayu ale ty po ogladnieciu gameplayu mowisz ze jest zero feelingu jazdy? przeciez dopiero po zagraniu samemu mozna wyczuc jak auto wchodzi w zakrety, wpada w poslizgy itp.

ten gameplay jest wyrezyserowany co do sekundy z kazdym ruchem kamery wlacznie wiec no nie wiem...
@aleroc: zgodzę się co do jazdy autem. To akurat trzeba samemu zagrać aby ocenić. Wiele razy się przejechałem na takim ocenianiu po filmiku.
@frikuu: nie musze tego ogladac, gralem w ta gre
doom to w calkowicie inny typ gry z korzeniami gleboko w swoim pierwowzorze, to fast paced shooter a nie gra rpg gdzie walka raczej z reguly jest bardziej stonowana i powolniejsza
@aleroc: zgadzam się, ale przecież tenże "feeling" broni wylewa się z tego Dooma, ten z Cyberpunka jest wręcz biedny, oczywiście mówię o chwili obecnej. Ja zdaję sobie sprawę, że to są zupełnie inne gry, ale nawet jakby CDPR popracowało nad tym doznaniem płynącym ze strzelania i byłyby ono takie jak chociażby w Rage to byłoby super :)