Wpis z mikrobloga

Nie wiem co dalej zrobić z życiem. Mam 21 lat, od 2 lat pracuję jako główny kręciciel pizzy w pizzerii, pracuję w systemie 1 dzień pracy, a później jeden dzień wolny. Dzień pracujący to ok. 14h-16h, zależy od dnia. W miesiącu wychodzi 15 dni pracujących x średnio 15h, czyli ok. 230h. Na umowie zarabiam minimalną, ale moje zarobki to 20 zł na godzinę + kasa od każdej ukręconej pizzy (1 zł od małej, 2 zł od średniej i 3 zł od dużej, z czego 90% to te największe), dziennie kręcę od 80 do 130 placków. Miesięcznie moje zarobki to 9-11 tysięcy.

Mieszkam jeszcze z rodzicami, dokładam się 500 zł miesięcznie do rachunków, na jedzenie wydaję 300-400 zł (jak jestem w pracy to tam jem, czyli kupować jedzenie muszę tylko na pół miesiąca), reszta zostaje dla mnie.

Mam odłożone 80k, to wszystko niby wydaje się dużo jak na 21 lat, Nie wiem co mam dalej robić, praca w żadnym stopniu nie jest rozwijająca, awansować już dalej nie mogę. Chciałbym robić coś innego, ale z tyłu głowy mam myśl, że każdy opuszczony miesiąc to kilka tysięcy straty, a poza tym wątpię, żebym gdzieś indziej zarabiał tyle pieniędzy. Myślałem o otworzeniu własnej pizzerii, ale koszt na start to ponad 250k, utrzymanie miesięczne lokalu to ok. 50k, a konkurencja duża i ciężko się przebić.

Myślałem też o kupnie mieszkania pod wynajem, ale to kompletnie się nie opłaca (koszt 3 pokojowego mieszkania w dużym mieście, w dobrej lokalizacji to ponad 400k, a liczyłem, że miesięcznie, na czysto idzie max zarobić 1800 zł, czyli mieszkanie zwróciłoby się dopiero za 20 lat, pod warunkiem, że przez ten czas cały czas byłoby wynajęte).

Kompletnie nie wiem, co mam dalej z życiem robić. Co wy byście zrobili na moim miejscu?

#praca #pracbaza #kiciochpyta #polska #feels
  • 41