Na pierwszy rzut oka wydaje się, że bolid uczestniczył w festiwalu koloru lecz tak naprawdę inżynierowie zastosowali znaną od lat metodę - po raz pierwszy użytą na torze przez McLarena w 2010, lecz była już wcześniej używana za zamkniętymi drzwiami. Wykorzystano farbę Flow-Viz, która pozwala na obserwację przepływu powietrza na pomalowanej powierzchni w rzeczywistych warunkach jakie panują na torze. Otrzymane wzory porównuje się z danymi otrzymanymi w tunelu aerodynamicznego i coraz popularniejszego CFD. Podczas ostatnich testów można było także zobaczyć inną metodę praktyczną, tak zwane "aero rakes" ale to temat na osobny wpis.
Jeśli wpis spotka się z zainteresowaniem to kto wie, może będą kolejne krótkie ciekawostki.
@rallypl: A jak ma podpisać to zdjęcie skoro już dawno wrzucił i post można edytować do dziesięciu minut? Mogliście sami dać swój podpis/watermark, wiele innych osób czy serwisów tak robi.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że bolid uczestniczył w festiwalu koloru lecz tak naprawdę inżynierowie zastosowali znaną od lat metodę - po raz pierwszy użytą na torze przez McLarena w 2010, lecz była już wcześniej używana za zamkniętymi drzwiami. Wykorzystano farbę Flow-Viz, która pozwala na obserwację przepływu powietrza na pomalowanej powierzchni w rzeczywistych warunkach jakie panują na torze. Otrzymane wzory porównuje się z danymi otrzymanymi w tunelu aerodynamicznego i coraz popularniejszego CFD. Podczas ostatnich testów można było także zobaczyć inną metodę praktyczną, tak zwane "aero rakes" ale to temat na osobny wpis.
Jeśli wpis spotka się z zainteresowaniem to kto wie, może będą kolejne krótkie ciekawostki.
#samochodykarbona <- zapraszam do obserwowania
#carboners #f1 #ciekawostki #motoryzacja #aerodynamika #motorsport #wyscigi #inzynieria
@Atreyu
Just Benetton
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora