Wpis z mikrobloga

Wyższe naczynie wiąże się z większym ciśnieniem na dnie i tym samym większą energią potencjalną do wykorzystania. Nawet jeżeli zawartość zajmuje tyle samo to wyższe naczynie pozwala na inne wykorzystanie. Kiepski przykład dla #logikarozowychpaskow xD


@Sidusoida: o dokładnie to :D

kolega i ja ważymy 95kg tylko, że ja przy wzroście 2 metrów a kolega przy wzroście 170 :D i to nie ja jestem nazywany ulańcem :D
@Klepajro to jest graficzne przedstawienie jednego z etapu naturalnego rozwoju dziecka. Dzieci w wieku 3-5 lat dopiero uczą się czym jest m.in. stałość masy i objętości. Pierwszy rysunek przedstawia dwa takie same kubki z wodą, dziecko powie że wody jest tyle samo w obu. W drugim dziecko obserwuje przelewanie wody. Na trzecim rysunku dziecko zostaje zapytane gdzie jest więcej wody - pokazuje pojemnik gdzie wizualnie jest więcej wody mimo że wcześniej widziało