Wpis z mikrobloga

@gwynebleid: Wiem, że łatwo narzekać z poziomu szarego mieszkańca Krakowa, ale nie rozumiem czemu obwodnica była robiona z założeniem tylko 2 pasów w jednym kierunku. Ok - rozumiem, że na początek to wystarczy, zrobienie jednego pasa więcej to wysoki koszt - ale czemu wszelkie wiadukty/przejazdy są zrobione na styk i dodanie kolejnego pasa teraz wiąże się z przebudową każdego z nich? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@mendrix: No dobra, bywają korki, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność ;)
Zwykle mam dojazd do pracy w czasie 25-30 minut (ok 20 km), jak widzę, że czas przejazdu się zbliża do godziny (wg Google Maps) to wsiadam na rower. Tu mnie korek zaskoczył w trakcie, na szczęście dopiero jak się "formował". Przez ostatnich 10 lat, może kilka razy mi się zdarzyło jechać ponad godzinę ten odcinek..
@meetom: Kiedyś gdzieś czytałem, że obwodnica Krakowa była projektowana na 40 tysięcy samochodów na dobę. Już dziś jeździ tam 60 tysięcy.

A coś się tam dziś stało, czy po prostu dzień jak codzień?
@r3m0: Nie znam się, nigdy się w temat nie zagłębiałem. Póki jest "standardowy" ruch - to ok, dwa pasy to łykają. Robi się miejscami spowolnienie do 80-100 km/h w godzinach szczytu, ale jest znośnie. Natomiast robi się masakra, jak na odcinku tych 2 pasów jest jakaś stłuczka/wypadek/roboty drogowe. Wtedy jest jak na załączonym obrazku ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No i póki uważam się za spokojnego kierowcę, to
@meetom: mam kilku znajomych którzy zaczęli mieszkać w Krakowie 8-10 lat temu gdy zaczynali studia. Zauroczeni miastem bo piękny rynek Wawel, wspaniała historia miasta. Studia skończyli dostali pracę, wzięli śluby urodzili dzieci i Kraków już nie był takim przyjaznym miejscem. Zaczęli narzekać na korki, jakość powietrza, turystów. Plany przeprowadzki na osiedla deweloperskie pod Krakowem wszyscy odrzucili. Jeden kolega dojeżdża do pracy z Katowic bo ma szybciej, reszta porozjeżdżała się po Polsce
@meetom: Często na awaryjnym się stoi jak chcesz zjechać na zakopiankę jadąc od strony NH. Tylko, że nie ma za bardzo wyjścia, tam zjazd się mocno korkuje.

Btw. Nie wiem czy Dworak nie powinien tam nakręcić odcinka zachęcającego, żeby samochody ustawiały się obok siebie na tym ślimaku (tak jak zachęcał na ślimaku koło Bonarki). Znacznie by to skróciło korek, który się kolejkę która często wystaje na pas awaryjny autostrady.

Ja mam
@r3m0: Z jednej strony - mam świadomość, że czekanie na pasie awaryjnym do zjazdu nie blokuje autostrady. Przyznaję, że zdarza mi się go użyć, ale tylko kiedy w zasięgu wzroku widzę zjazd i wiem, że nie utknę po drodze. Niestety czasem bywa tak, że kosztem bezpieczeństwa jest wygoda. Póki jeszcze jestem w stanie przymknąć oko na ten zjazd na Zakopiankę (tak samo się ustawiają z obu stron, nie tylko od NH)
@mendrix: Rozumiem. Pewnie jakbym mieszkał na obrzeżach i miał dojeżdżać do centrum to też bym się wkurzał. Albo w sumie bym się nie wkurzał tylko po prostu przesiadł na tramwaj rower ( ͡° ͜ʖ ͡°) To niestety bolączka większości dużych miast (rano korki do centrum, popołudniem od centrum). Katowice są otoczone autostradami/drogami szybkiego ruchu - tego można im pozazdrościć ;)
Tak jak wcześniej pisałem - na co
Przy tych zjazdach można czasem spotkać wysokiej klasy idiotów, którzy jeśli przegapili ustawienie się na końcu kolejki postanawiają się zatrzymać i czekać z prawym kierunkowskazem jak ich ktoś wpuści. To jest dramat co się tam odwala.


@r3m0: No i trochę patowa sytuacja. Bo jak chcesz jechać zgodnie z przepisami to powinieneś zjeżdżać dopiero jak pojawi się pas do zjazdu. Nie wolno stać na pasie awaryjnym. Z drugiej strony - jak już
@r3m0 są plany powiększania, choć obwodnica to nie sprawa miasta tylko GDDKIA, na bank trochę pomoże tutaj domknięcie ringu od drugiej strony przez północną obwodnicę i przyszłościowo trasę łagiewnicka, pychowicka i zwierzyniecka
plany obwodnicy są z 2000 roku kiedy jeździła max 1/4 tego co teraz i nawet najgorsze prognozy nie wskazywały na tak ogromne wziekszenie się ruchu w przeciągu kilku lat.


@Andczej: No i to jest właśnie to co bym nazwał słabym planowaniem. Wyliczenia mówią, że wystarczą 2 pasy na najbliższe 30 lat? Ok, zróbmy 2, ale zostawmy trochę miejsca na 3 pas pod wiaduktami, gdyby się okazało, że za 15 lat będziemy
W sumie mogę napisać :) Aż dziwne, że nie było o tym odcinka (a przynajmniej ja z ostatnich 200 nie pamiętam :P)


@r3m0: No to pisz. Ja też napiszę - większa szansa, że coś z tego będzie.
Odcinków było chyba ponad 700, wcześniej widywałem na TVP Kraków "jak się trafiło", ostatnio oglądam na bieżąco na YT (ostatnich kilkadziesiąt może) i też nie kojarzę. Ale nawet jakby temat był kilka lat temu,