Testowa trasa po dołożeniu 10 ogniw, według hulajnogi 26.66km w dwie strony, tryb eko, po powrocie 54% baterii. Oczywiście odzyskiwanie wysokie, zastępowało większość hamowań.
Polecam każdemu, koszt niewielki 100-120zł, żadnych zmian w elektronice, oryginalny bms, dochodzi jedynie 10 ogniw i co najważniejsze - mieszczą się w oryginalnej obudowie, zachowujemy w 100% fabryczny wygląd hulajnogi, żadnych doczepianych pojemników czy obniżonej podłogi. Dla mnie to było kluczowe. Wielkie dzięki @eSUBA94 za pomysł.
Także koszt to w 100% koszt ogniw, można dołożyć takie jak fabryczne albo inne tańsze, ja chciałem maksymalnie wykorzystać miejsce więc wziąłem najlepsze jakie znalazłem LG 3500mAh 10A, realnie koło 3100-3200.
Poboczne zalety to np. obniżona temperatura baterii o kilka stopni, oryginalne ogniwa są mniej obciążone. ;-)
@adis250: lutowałem, ładnie poszło. Napięcia nie muszą być takie same ale lepiej zbliżyć i nie podłączać dwóch skrajnych stanów (naładowane-rozładowane). Za to ważniejsze jest, żeby nowe 10 ogniwa miały wyrównane napięcia między sobą bo BMS w hulajnodze jest głupi i w zasadzie nie potrafi zbalansować pakietu.
@MatekGagatek: @Wu70: @eSUBA94: Mam już kupione 10 ogniw, kabelki polutowane, zostało podłączyć się do fabrycznej baterii. W związku z tym mam pytanie, wystarczy się wlutować tylko do tych blaszek widocznych na zdjęciu (kilka postów wyżej)? Czy muszę wykręcać baterię, żeby podpiąć jeszcze gdzieś od spodu?
@Wu70: @MatekGagatek: @eSUBA94: Ogniwa dołożone. Przejechałem się próbnie 10km. Pierwsze wrażenie - jeszcze lepiej przyspiesza. :) No i wiadomo, bateria spada wolniej. Po 10km z jazdą na pełnej mocy zostało 68%, a jeżdżę na firmwarze DYoC, więc jest super.
@MatekGagatek: @Wu70: Jak się sprawują wasze przeróbki? Nic się nie przetarło, obiło, zwarło, BMS ogarnął? Bo właśnie kupiłem 10 sztuk baterii ale jak otworzyłem obudowę to zwątpiłem...
@uzior: zero problemów, mam w dwóch hulajnogach i jeszcze nie otwierałem żeby coś poprawić. ;-) 40km powtarzalny zasięg, jeszcze kilka da się urwać wyjeżdżając baterię do zera. Ogniwa (wszystkie) mniej obciążone, rozładowywane mniejszym prądem, ładowane też mniejszym prądem, niższa temperatura więc same plusy i na żywotność na pewno wpłynie pozytywnie.
Też zwątpiłem jak pierwszy raz otworzyłem ale idzie bez problemu, do drugiej to już chwila moment i zapakowałem. Ważne żeby
@TheRealMikz: nie ma w oprogramowaniu sekcji która pokazuje ilość równolegle połączonych ogniw więc ile ich nie podepniesz albo nawet usuniesz 10 oryginalnych to dla hulajnogi to nie robi różnicy.
Poziom baterii w % będzie zawsze działał poprawnie. Poziom baterii w pozostałej pojemności będzie działał źle bo i oryginalnie działa źle, to jedynie wynik powyższych procentów ze stałej wartości 7800.
@Wu70: a te wskazania to czego dotyczą? Ja nie wiem jak to tam jest w środku porobione - nie zaglądałem jeszcze, ale jak to wygląda w tej samej aplikacji po modyfikacji?
@TheRealMikz: te wskazania Cell 1-10 to napięcia cel i ogniw połączonych szeregowo których było i będzie 10, wszystkie będą poprawne. Nigdzie nie masz informacji że w każdej celi są teraz 3 ogniwa a potem będą 4. Wygląda to potem tak samo jak teraz
@TheRealMikz: 1. Niewiele, 45-50g sztuka 2. Nie mierzyłem dokładnie ale można się posiłkować matematyką, prąd ładowania zostaje bez zmian i jeśli oryginalne 7800mAh ładuje się 5h to 11000mAh jakieś 7h, z tym że jeśli obydwie będziesz ładował przez 5h to ta większa naładuje się trochę bardziej w tym samym czasie (w mniejszej pod koniec spadnie prąd ładowania)
Polecam każdemu, koszt niewielki 100-120zł, żadnych zmian w elektronice, oryginalny bms, dochodzi jedynie 10 ogniw i co najważniejsze - mieszczą się w oryginalnej obudowie, zachowujemy w 100% fabryczny wygląd hulajnogi, żadnych doczepianych pojemników czy obniżonej podłogi. Dla mnie to było kluczowe. Wielkie dzięki @eSUBA94 za pomysł.
Także koszt to w 100% koszt ogniw, można dołożyć takie jak fabryczne albo inne tańsze, ja chciałem maksymalnie wykorzystać miejsce więc wziąłem najlepsze jakie znalazłem LG 3500mAh 10A, realnie koło 3100-3200.
Poboczne zalety to np. obniżona temperatura baterii o kilka stopni, oryginalne ogniwa są mniej obciążone. ;-)
#m365 #xiaomi #hulajnogaelektryczna
Za to ważniejsze jest, żeby nowe 10 ogniwa miały wyrównane napięcia między sobą bo BMS w hulajnodze jest głupi i w zasadzie nie potrafi zbalansować pakietu.
Mam już kupione 10 ogniw, kabelki polutowane, zostało podłączyć się do fabrycznej baterii. W związku z tym mam pytanie, wystarczy się wlutować tylko do tych blaszek widocznych na zdjęciu (kilka postów wyżej)? Czy muszę wykręcać baterię, żeby podpiąć jeszcze gdzieś od spodu?
Ogniwa dołożone. Przejechałem się próbnie 10km. Pierwsze wrażenie - jeszcze lepiej przyspiesza. :) No i wiadomo, bateria spada wolniej. Po 10km z jazdą na pełnej mocy zostało 68%, a jeżdżę na firmwarze DYoC, więc jest super.
Ogniwa (wszystkie) mniej obciążone, rozładowywane mniejszym prądem, ładowane też mniejszym prądem, niższa temperatura więc same plusy i na żywotność na pewno wpłynie pozytywnie.
Też zwątpiłem jak pierwszy raz otworzyłem ale idzie bez problemu, do drugiej to już chwila moment i zapakowałem. Ważne żeby
Poziom baterii w % będzie zawsze działał poprawnie.
Poziom baterii w pozostałej pojemności będzie działał źle bo i oryginalnie działa źle, to jedynie wynik powyższych procentów ze stałej wartości 7800.
1. Ile waży te 10 ogniw?
2. O ile wydłuża się czas ładowania całości do 100%?
1. Niewiele, 45-50g sztuka
2. Nie mierzyłem dokładnie ale można się posiłkować matematyką, prąd ładowania zostaje bez zmian i jeśli oryginalne 7800mAh ładuje się 5h to 11000mAh jakieś 7h, z tym że jeśli obydwie będziesz ładował przez 5h to ta większa naładuje się trochę bardziej w tym samym czasie (w mniejszej pod koniec spadnie prąd ładowania)