Wpis z mikrobloga

@fotografiola: Och, to ja bym go wywalił jak najszybciej, kup coś normalnego - Manna, albo Knechta. Wierzę, że Filtron nie ma już takich wpadek, jak kiedyś (znam człowieka, któremu Filtron zarżnął silnik po remoncie, z resztą internety są przepełnione goryczą w stosunku do tego producenta). Nie tyczy się to oczywiście np filtrów powietrza, ot, mi mój człowiek na hurtownii nigdy tego nie daje, także coś jest na rzeczy. Jakbyś miała jeszcze
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Myślałam też o Boschu, bo wydaje mi się, że dobra firma. No ale jak się nie ma hajsu, to się nie ma władzy :-: Niestety do Krakowa mam 133 km, także bałabym się jechać nim w tym stanie :/ Ale dzięki za poświęcony czas ;)
  • Odpowiedz
@fotografiola: Bosch też spoko, generalnie do wszystkiego mam większe zaufanie, niż do Filtrona ;)
Akurat filtr oleju to najmniejszy problem, bo to są różnice typu 7 vs 12zł :). A, no i jeszcze odnośnie klapek i dwumasy - zwróć uwagę, czy przy wyłączaniu silnika gaśnie "gładko", czy nie dławi się, albo nie słychać metalicznego stuknięcia - jakby się przydławiał, to może być zawalona klapa gasząca (jeśli występuje), taki dławik odcinający powietrze
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Jak tylko to będzie ogarnięte, to bez problemu dam znać ;) Trudno byłoby to nagrać, bo ten dźwięk pojawia się wtedy, kiedy jadę i to nie zawsze, nie jest stały, dlatego trudno byłoby to wyłapać. Ktoś tutaj mówił mi jeszcze o klimatyzacji. Niby patrzyłam, ale sprawdzę jeszcze raz. Mechanik mi mówił, że jeśli działoby się coś z dwumasą, to byłoby słychać przy odpalaniu i że inaczej by chodził, ale słyszałam
  • Odpowiedz
@fotografiola: ta, no dwumas jak umiera, to jednak łatwo zdiagnozować (ale to już w końcowej fazie jego życia), ale mogłoby to być to łożysko na sprzęgle, tylko że to taki bardziej szum metaliczy, niż klekotanie.
Klimę byłoby słychać ustawicznie, albo na przykład wraz ze wzrostem obrotów, a nie po wysprzęgleniu. No, tak czy siak, trzeba szukać, może jakaś pierdoła rezonuje (na przykład osłona wydechu) ;)
  • Odpowiedz
@fotografiola: sprawdź czy to nie jest problem z paskiem osprzętu. Albo zasugeruj taki trop mechanikowi. Jak hamujesz i wciskasz sprzęgło to zmieniają się obroty silnika => zmienia się prędkość paska osprzętu. Trop tym bardziej słuszny jeżeli dźwięk pojawia się przy wciskaniu sprzęgła bez hamowania np, podczas dojeżdżania do świateł (prędkość obrotowa silnika wtedy spada). Posłuchaj też auta jadąc z otwartymi szybami. Część dźwięków normalnie może nie dochodzić do wnętrza (wygłuszenie samochodu
  • Odpowiedz
@fotografiola: poproś kogoś o pomoc i posłuchaj też auta na parkingu z otwartą maską jak ktoś będzie dodawał gazu.

Na tych filmikach jest też standardowy klekot diesla niezwiązany z żadną awarią, który u Ciebie też powinien być. Normalny dźwięk pracy silnika.
  • Odpowiedz