Wpis z mikrobloga

  • 3
Problem z lotem- odszkodowanie
Jestem aktualnie na Sri Lance.
Otrzymałem informację od linii lotniczych- UIA, że mój lot z Colombo do Warszawy z dn 06.05.2018 został odwołany. Zaproponowano nam loty 5.05.2018 linia QA (dzień przed planowanym wylotem) lub 09.05.2018 r. (trzy dni po) jeśli macie jakąś wiedzę o odszkodowaniach to proszę o wskazówki czy jest możliwe dochodzenie od linii UIA odszkodowania za odwołany lot i czy okoliczność, że wolelibysmy wrócić lotem wcześniejszym: 5.05.2018 miałby wpływ na procedowanie odszkodowania.
Pisałem już do firmy aircashback- piszą że nie zajmują się lotami z Azji linia uia, bo ma ona siedzibę na Ukrainie. Z tego co zdążyłem przejrzeć internet to zarówno na forach jak i na stronie internetowej przewoźnika jest informacja o prawach pasażera na podstawie rozporządzenia unijnego.
Pomóżcie proszę
#loty #samoloty #odszkodowanie #odszkodowania #podroze #podrozujzwykopem #prawo
  • 16
  • Odpowiedz
@emwu11: generalnie nie jesteście chronieni przez EU261/2004, bo lecicie linią spoza EU i startujecie także spoza EU. W tej sytuacji należy powoływać się na regulamin UIA i ich procedury dotyczące anulowania bądź przebukowania lotu. Sugeruję w pierwszej kolejności zapytać o to przewoźnika.
  • Odpowiedz
@Vincenzo: Warto próbować dochodzić odszkodowania samodzielnie, ale bardzo często jego uzyskanie od przewoźnika jest trudne. Wtedy pomoc takiej firmy jak AirCashBack jest dużą wartością. Np. w uzasadnieniach odmowy wypłaty odszkodowania, jakie notorycznie piszą linie, często można przeczytać, że np. „Ptak wpadł do silnika. Bardzo nam przykro, ale to nie nasza wina.". Wielu pasażerów wtedy rezygnuje z dochodzenia swoich praw, bo perspektywa wielomiesięcznej wymiany pism z liniami lotniczymi wydaje im się stratą
  • Odpowiedz
@emwu11: Cześć. Też miałem być na tym locie 06.05. Poleciałem dzień później. Składałeś wniosek o odszkodowanie? Udało ci się coś uzyskać?
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Blasyo Pytałem z 5 tych firm zajmujących się odszkodowaniami to wszystkie powiedziały że nie ma szans. Wniosek złożyłem na ich stronie internetowej ale coś poszło nie tak bo nie dostałem żadnego potwierdzenia ani odpowiedzi. Muszę złożyć jeszcze raz
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Blasyo Pytałem z 5 tych firm zajmujących się odszkodowaniami to wszystkie powiedziały że nie ma szans. Wniosek złożyłem na ich stronie internetowej ale coś poszło nie tak bo nie dostałem żadnego potwierdzenia ani odpowiedzi. Muszę złożyć jeszcze raz
  • Odpowiedz
@emwu11 Po upłynięciu terminu, jeśli odmówią, złożę wniosek do ULC. Ciekaw jestem jak to będzie. UIA należy do EASA, w swoim regulaminie mają te same prawa pasażera co linie z UE. Jeśli rzeczywiście nie wypłacą odszkodowania, planuje opowiedzieć o tym na wszystkich portalach podróżniczych.
  • Odpowiedz