Wpis z mikrobloga

@Ragnarokk: I tak i nie. Jadac z górki i wrzucajac na luz auto pali jakies 0,4-0,5l/godzine ale masz mniejsze opory i mozesz znacznie dalej sie "kulac" niz na biegu gdzie hamuje sie silnikiem ale nic nie pali. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Fakt na luzie niezbyt bezpiecznie ale jakis sens z grubsza ten mem ma. :D
  • Odpowiedz
@Dorth: Nie ma takich długich górek żeby wypinanie biegu rekompensowało odległość i bezpieczeństwo, to po pierwsze.
Po drugie, jeśli już górka jest na tyle stroma, że na "dwujeczce" czy "trujeczce" rośnie prędkość i obroty silnika, to jazda na luzie przy takim nachyleniu to samobójstwo.
Po trzecie, jeśli lecisz na luzie, to silnik pracuje "jak na luzie" czyli pali ci tam nawet i litr/h, a nie 0, jak
  • Odpowiedz
@syjusz: znam tą technologię a link wrzuciłem żeby podrzucić temat. Wiem, że w artykule są opisane skrzynie automatyczne, ale myślę że porównanie oporów daje jakiś pogląd.
  • Odpowiedz
@tellet: To musisz ta wiedze przekazac inżynierom z VW bo w nowych skyrzniach DSG w trybie ECO komouter potrafi wrxucic na luz jak nie naciskasz pedalu gazu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Dorth: Jeśli zmieniasz biegi w tempie DSG, że nawet jak ci coś wyskoczy, to zapniesz bieg, wykonasz unik i skontrujesz na swój pas, to możesz jeździć nawet bez komputera.
Dodatkowo ludzie na to gadają, że nie jest z tym wcale tak różowo, bo mimo "eco" to im spala więcej, no ale przecież może chodzi o mniejsze spalanie w takim samym sensie jak "klindizel"( )
  • Odpowiedz
@danielator: Wiem że spóźniłem się o 2 miesiące, ale co to za głupie kłótnie? xD. Ekonomiczna jazda to jest hamowanie silnikiem a nie wrzucanie luzu. Jeśli chcesz już wrzucać luz to musisz być doświadczony i wiedzieć w jakich sytuacjach go wrzucić, a co do luzu z górki to ja nie wiem jaki janusz takie coś wymyślił.
  • Odpowiedz