Fun fact 1: Wbrew obiegowym opiniom Tesla nie wybudowała od zera fabryki we Freemont tylko kupiła ją od Joint Venture GM i Toyoty. Fabryka nazywała się NUMMI(New United Motor Manufacturing) i cierpiała z powodu rosnących kosztów w Kalifornii (koszty produkcji samochodu o 30% do 40% większe w porówaniu do środkowych stanów).
Fun fact 2: Pod koniec lat 90, około 5500 pracowników NUMMI wytwarzało tam ~360 000 pojazdów różnych typów rocznie. Rekord to 428 633 w 2006. Co oznaczało 6000 tygodniowo. Szybkość osiągana dzięki metodykom Kanban, Kaizen itp.
Fun fact 3: Tesla zatrudniając 10 000 pracowników ma problemy z osiągnięciem 2000 tygodniowo. Z jednej strony muszą produkować dodatkowo baterię. Ale z drugiej jakość wielu z pojazdów pozostawia wiele do życzenia. (ludzie odpowiedzialni za wypuszczenie takich baboli polecieliby ze stanowisk w starej NUMMI).
@Jojne_Zimmerman: ciii bo zaraz przyjdzie Elun i walnie gadkę motywacyjną że trzeba #!$%@?ć i ogólnie wszyscy już obsrali gacie na elektryka tesli ( ͡°͜ʖ͡°)
Nie była bo wytwarzano tam najważniejszą część: nadwozia.
Nie ma na świecie drugiej takiej fabryki która tak wiele produkowałaby "in-house".
No bo to nie ma sensu i nikomu się nie opłaca. Są dostawcy OEM. A jeśli firma ma łeb na karku to dywersyfikuje dostawców OEM aby mieć lepsze argumenty do negocjacji ceny.
~1100 Modeli S; ~1100 Modeli X; ~2400 Modeli 3 1100 + 1100 + 2400 to
@Jojne_Zimmerman: Rozumiem, że miałeś kontakt z Modelem 3, że twierdzisz, że jest niedorobiony? No bo jak tak to dlaczego tysiące ludzi w USA nie robią z tego powodu afery?
1100 + 1100 + 2400 to nie 5000, ale też nie 2000 jak na samym początku skłamałeś.
No i ile firm prowadziłeś, że jesteś w stanie stwierdzić, który CEO jest poważny, a który nie? Jakiś link do wywiadu, w którym Elon zarzucał
Nie była bo wytwarzano tam najważniejszą część: nadwozia.
No popatrz. Czyli tak samo jak robi to Tesla. Plus wszystkie wyżej wymienione rzeczy.
1100 + 1100 + 2400 to nie 5000.
Oczywiście, literówka.
No bo to nie ma sensu i nikomu się nie opłaca. Są dostawcy OEM. A jeśli firma ma łeb na karku to dywersyfikuje dostawców OEM aby mieć lepsze argumenty do negocjacji ceny.
@LooZ: tak tak, wiemy. Ostatnio jest modna śpiewka że hamburgery są przyzwyczajone do gównianego spasowania elementów, u nich to standard, i w sumie my tez nie powinniśmy mieć takich wyśrubowanych wymagań ( ͡°͜ʖ͡°)
Akurat Model S w zasadzie jest ok. To trójka jest niedorobiona począwszy od bagażnika i tabletu na procesie produkcyjnym skończywszy.
@Jojne_Zimmerman: no ale trojka to z definicji 'gorsza' eSka, wiec bagaznik i deska ma swoje usprawiedliwienie. Jak chcesz full wypas to masz brac S. Problemem jest proces produkcyjny. IMO niepotrzebnie rzucili sie w ten cel 'samochod za 35k' skoro na drozsze produkty i tak maja kolejki. Lepiej byloby przeznaczyc srodki na
@Zbinon: Trójki nie. Ale X mam okazję widzieć codzienie i nie ma cudów jak za tą cene.
@GokuMK: Z kolejkami za model 3 jest tak, że płacisz tysiąc dolców i jesteś w kolejce. Rezerwacji jest 430 tysięcy. W pierwszym kwartale tego roku dostarczono 8 tysięcy.
W 3 następne kwartały optymistycznie policzmy po 16 tysięcy dostarczonych. Razem to niecałe 60 tysięcy w rok. A zamówień jest 430 000. Wszyscy ci ludzie
Fun fact 1:
Wbrew obiegowym opiniom Tesla nie wybudowała od zera fabryki we Freemont tylko kupiła ją
od Joint Venture GM i Toyoty. Fabryka nazywała się NUMMI(New United Motor Manufacturing) i cierpiała z powodu rosnących kosztów w Kalifornii
(koszty produkcji samochodu o 30% do 40% większe w porówaniu do środkowych stanów).
Fun fact 2:
Pod koniec lat 90, około 5500 pracowników NUMMI wytwarzało tam ~360 000 pojazdów różnych typów rocznie.
Rekord to 428 633 w 2006. Co oznaczało 6000 tygodniowo.
Szybkość osiągana dzięki metodykom Kanban, Kaizen itp.
Fun fact 3:
Tesla zatrudniając 10 000 pracowników ma problemy z osiągnięciem 2000 tygodniowo.
Z jednej strony muszą produkować dodatkowo baterię.
Ale z drugiej jakość wielu z pojazdów pozostawia wiele do życzenia.
(ludzie odpowiedzialni za wypuszczenie takich baboli polecieliby ze stanowisk w starej NUMMI).
https://www.eastbaytimes.com/2006/03/05/nummi-plant-a-model-for-ailing-car-industry/
https://en.wikipedia.org/wiki/NUMMI
Obrazek stąd: https://www.lean.org/shook/DisplayObject.cfm?o=1425
Tesla obecnie produkuje ponad 5.500 samochodów tygodniowo.
~1100 Modeli S;
~1100 Modeli X;
~2400 Modeli 3 (tyle było przed zamknięciem linii celem kolejnych przyśpieszeń);
NUMMI była montażownią. Tesla nie produkuje w fabryce baterii, produkuje za to:
- silniki elektryczne;
- wnętrza;
- szyby;
-
Nie była bo wytwarzano tam najważniejszą część: nadwozia.
No bo to nie ma sensu i nikomu się nie opłaca. Są dostawcy OEM. A jeśli firma ma łeb na karku to dywersyfikuje dostawców OEM aby mieć lepsze argumenty do negocjacji ceny.
~1100 Modeli S;
~1100 Modeli X;
~2400 Modeli 3
1100 + 1100 + 2400 to
Dlatego nie powinienem tagować #tesla. Ale chciałem aby mi się wypozycjonowało w wyszukiwarkach.
1100 + 1100 + 2400 to nie 5000, ale też nie 2000 jak na samym początku skłamałeś.
No i ile firm prowadziłeś, że jesteś w stanie stwierdzić, który CEO jest poważny, a który nie? Jakiś link do wywiadu, w którym Elon zarzucał
No popatrz. Czyli tak samo jak robi to Tesla. Plus wszystkie wyżej wymienione rzeczy.
Oczywiście, literówka.
To czy się nikomu nie opłaca
@Jojne_Zimmerman: no ale trojka to z definicji 'gorsza' eSka, wiec bagaznik i deska ma swoje usprawiedliwienie. Jak chcesz full wypas to masz brac S. Problemem jest proces produkcyjny. IMO niepotrzebnie rzucili sie w ten cel 'samochod za 35k' skoro na drozsze produkty i tak maja kolejki. Lepiej byloby przeznaczyc srodki na
Trójki nie. Ale X mam okazję widzieć codzienie i nie ma cudów jak za tą cene.
@GokuMK:
Z kolejkami za model 3 jest tak, że płacisz tysiąc dolców i jesteś w kolejce. Rezerwacji jest 430 tysięcy. W pierwszym kwartale tego roku dostarczono 8 tysięcy.
W 3 następne kwartały optymistycznie policzmy po 16 tysięcy dostarczonych. Razem to niecałe 60 tysięcy w rok. A zamówień jest 430 000. Wszyscy ci ludzie