Wpis z mikrobloga

Dlaczego nie jadam w Polsce w restauracjach.
Jak jest na zachodzie. Ktoś ma talent kulinarny, wszyscy znajomi zachwyceni jego daniami, rodzina szaleje, każdy namawia aby otworzył swoje bistro. Taka osoba zakłada rodzinną kanjpkę i buduje swoją markę robiąć latami pyszne dania.
A jak jest w Polsce? W Polsce #!$%@? jak w lesie. Nie znam się nic na gastronomii. Nawet jako kelner nie pracowałem. Na jedzeniu się nie znam. Jedynie wiem jak smakuje schabowy, frytki i kebab. Gotować nie potrafię. Ale #!$%@? biorę pół miliona kredytu na mnie, żonę, teściów, dzieci i kupuje po kimś starą budę (restaurację) i zaczynam realizować swoje marzenie. Zatrudniam sebę na kucharza i kelnerki studentki bo nie stać mnie na pensje dla wykwalifikowanego pracownika. Czynsz, kredyt to ok 10k miesięcznie wydatków. Seba ma jedynie doświadczenie w smażeniu frytek i odgrzewaniu zapiekanek na plaży w Mrągowie. Na początku są klienci. W końcu każdy jest ciekaw co to za nowy wynalazek w mieście. Jednak klient nie jest głupi jak mi się na początku wydawało. Może i nie #!$%@? za #!$%@? danie ale już więcej nie przyjdzie i powie też innym o tym #!$%@? miejscu. W ciągu tygodnia nie ma więc klientów. Seba cały dzień na zapleczu fajki pali a studentki kelnerki na fejsie klikają. Ja jako janusz stwierdzam, że skoro nie pracują to im nie płacę. Restauracja utrzymuje się z wesel i chrztów w weekendy. Dodatkowo żona ze swojej pensji dokłada. Teraz czekamy na Magdę Gesler aby dała nam darmową reklamę.
#jedzenie #gastronomia #kuchennerewolucje #januszebiznesu #pasta
  • 17
  • Odpowiedz
@ethics: Obraz prawdziwy, ale nie wiem czemu miałoby to zatrzymywać Cie przed chodzeniem do restauracji? Są przecież też te porządne.
I nie - nie trzeba znać się na gotowaniu żeby z sukcesami prowadzić restauracje - to jest bzdura
@piwniczak: Nie jest. Klient jako całość zawsze wie więcej niż którykolwiek właściciel restauracji chciałby myśleć
  • Odpowiedz