Wpis z mikrobloga

20 grudnia 1971 widoczny na poniższym zdjęciu prototypowy Ikarus 280 wyjechał na ulice Budapesztu i rozpoczął obsługiwanie linii 107. Mimo iż ten egzemplarz jeździł tylko do 1982 roku po czym został zezłomowany, to zapoczątkowana wtedy era w budapeszteńskiej komunikacji miejskiej trwa do dzisiaj. Ikarusy 280 jeżdżą już po stolicy Węgier od 46 lat i 3 miesięcy, ale niestety to nie jest żaden światowy rekord długości liniowej eksploatacji modelu autobusu w komunikacji miejskiej, bo po Londynie słynne piętrowe Routemastery jeździły przez 49 lat i 10 miesięcy(luty 1956-grudzień 2005). I chyba ten rekord nie zostanie już pobity, bo władze Budapesztu od dłuższego czasu planują całkowicie wycofać z eksploatacji Ikarusy 280 i myślę, że do października 2021 na 100% zdążą to zrobić.
#komunikacyjneciekawostki #budapeszt #ikarus #ciekawostkihistoryczne #ciekawostki
Pobierz W.....c - 20 grudnia 1971 widoczny na poniższym zdjęciu prototypowy Ikarus 280 wyjech...
źródło: comment_yVQZCAKj3WmUlC8w4QN4GTxgRhieJla2.jpg
  • 46
@bisu: Z tego co widzę na phototransie jest trochę zdjęć 260 i 280 z października 2017 ale faktycznie muszą być już rzadkością (i nie jeżdżą w weekendy) :(
@xaliemorph: Ikarusy 280 importowane do Polski miały automatyczną skrzynie montowaną fabrycznie - roczniki od 1991 do 1997. Przypadki, że wkładano automat do starego autobusu się zdarzały(np. w Katowicach ) ale to nie była powszechna praktyka.
nie jeżdża w weekendy, tylko dni robocze.


@WszeborWlostowic: tylko problem w tym, że w Budapeszcie jestem w czwartek/piątek ;)
Na czym w takim razie jeżdżą? Na liniach w mieście ich nie ma. Nie będę wspominał o placu moskiewskim gdzie bieg zaczynały wszystkie Ikarusowe linie.