Co dzisiaj produkuje Łada? Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt pochlebne stereotypy, które w znacznej części są prawdziwe. Niemniej w ostatnich latach przejęcie kontroli nad marką przez koncern Renault-Nissan spowodowało pewne działania mające na celu zerwanie z dawnym wizerunkiem – m.in. zatrudniono projektanta Steve Mattina pracującego wcześniej dla Mercedesa i Volvo i design nowszych modeli to jego dzieło. Czy zakończą się sukcesem - czas pokaże. W 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji była Kia Rio(96 689 sprzedanych sztuk w 2017 roku) a nie Łada. Jednym z stereotypów jest to, że Łada produkuje każdy model kilkadziesiąt lat. Jest to prawda, ale nie znaczy to, że jednocześnie nowe modele nie były oferowane. Do 2000 roku zdążyły powstać 3 generacje kompaktowych ład - Żiguli(1970-2012) - kombi i sedany, Samara(1984-2013) - hatchbacki, kombi i sedany, i rodzina 110(1995-2009) - hatchbacki, sedany, kombi i coupe. Jak widać wszystkie te generacje były produkowane jednocześnie. Pierwszym odejściem od tej reguły, były natychmiastowe ubijanie kolejnych wersji nadwoziowych Lady 110 w latach 2007-2009 w momencie wejścia do produkcji odpowiedniej wersji nadwoziowej jej następcy, czyli Łady Priory, mimo iż ten model sprzedawał się bardzo dobrze, w 2006 roku sprzedano 180 tysięcy sztuk i opłacało się go dalej produkować. A jak dzisiaj wygląda oferta modelowa Łady? poniżej zestawienie mające dać przynajmniej jakieś ogólne pojęcie, od najnowszego modelu do najstarszego. 1. Łada XRAY, produkowana od grudnia 2015. Weszła do sprzedaży w Rosji 14 lutego 2016. W 2017 roku sprzedała się w Rosji w ilości 33 319 sztuk, co dało jej 8 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów. Jest to kompaktowy crossover, pierwszy w historii marki. Samochód powstał na płycie podłogowej Renaulta-Nissana typu B0 wykorzystywanej aktualnie także w różnych samochodach Dacii i w modelu Renault Kaptur. Spełniające normę emisji spalin Euro 5 benzynowe silniki 1.6 litra 106 KM i 1.8 litra 122 KM są konstrukcji rosyjskiej, powstały na skutek wieloletniej ewolucji silników stosowanych jeszcze w samochodzie Łada Samara i późniejszych modelach. Do lipca 2016 stosowano także 110 konny silnik benzynowy 1.6 pochodzący z Nissana. Do wyboru automatyczna lub manualna 5 biegowa skrzynia biegów. Standartowe wyposażenia obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, system ABS i ESP oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Najlepsza wersja pojazdu kosztuje w przeliczeniu około 50 tysięcy złotych, najtańsza około 35 tysięcy. Kolejne modele w komentarzach. #samochody #rosja #ciekawostki #lada
2.Lada Vesta, produkowana od listopada 2015. Do sprzedaży w Rosji weszła w grudniu. W 2017 roku sprzedala się w Rosji w ilości 77 291 sztuk i była 3 na liście najlepiej sprzedających się samochodów. Jest to samochód kompaktowy, flagowy model Łady, oferowany z tymi samymi silnikami co Łada Xray. Dostępny w nadwoziach 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowe kombi, nie ma planów wprowadzenia hatchbacka aby nie dublować wersji nadwoziowych z XRAY. Samochód
Lada Largus, produkowana od kwietnia 2012. W 2017 roku sprzedano w Rosji 33 601 egzemplarzy. Kombivan oparty na Dacii Logan MCV, ale dostępny tez z rosyjskimi silnikami, aktualnie takżę z 1.6 z Łady Vesta. Od 2018 roku produkowana także w wersji na metan. W 2014 roku ceny zaczynały się od około 29,5 tyś złotych(494400 rubli)
Łada Granta, produkowana od maja 2011. Do sprzedaży weszła w grudniu. W 2017 roku sprzedano w Rosji 93 686 egzemplarzy co dało jej 2 miejsce na liscie najlepiej sprzedajacych się samochodów w Rosji. Jest to samochód mniejszy od Vesty przeznaczony dla biedniejszych nabywców. To właśnie Łada Granta była samochodem, który nie chciał zapalić na słynnym filmiku z Putinem. Dostępna jako 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowy liftback. Są w nim montowane starsze
Łada Priora, produkowana od marca 2007. Samochód ten w 2009 roku był 1 na liście najlepiej sprzedających się samochodów w Rosji, obecnie jego popularność spada(z 138 697 sprzedanych w 2011 do zaledwie 17 553 w 2016), niemniej 21 kwietnia 2017 milionowy egzemplarz Priory zjechał z linii produkcyjnej. Kiedyś była oferowana także jako hatchback i kombi, ale po wejściu do produkcji modelów XRAY i Vesta w roku 2015 w produkcji pozostawiono jedynie wersje
Łada Kalina, produkowana od listopada 2004, dostępna w sprzedaży od wiosny 2005. W 2017 roku sprzedało się 19 989 egzemplarzy, co dalo jej dalekie 23 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów w Rosji. Niemniej kiedyś to był hit, w 2011 był to najlepiej sprzedajacy się samochód w Rosji z 142 930 sprzedanymi egzemplarzami. Jest to mały samochód(sedan, kombi i hatchback), najmniejsza dostępna obecnie Łada(hatchback ma 3893 cm długości). Od 2013 produkowana
Niva, produkowana od 1977. W 2017 16 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów w Rosji – 29 091 sprzedanych egzemplarzy. Tego samochodu nie trzeba chyba przedstawiać, produkowana od 40 lat terenówka, jedna z pierwszych na świecie z całkowicie samonośnym nadwoziem. Oferowana z nadwoziem 4 drzwiowym i z 5 drzwiowym(wydłużona wersja). Jedynym dostępnym silnikiem jest 1.7 o mocy 83 koni mechanicznych z elektronicznym wtryskiem paliwa, nie ma już wersji gaźnikowych. Dostępny jest
@WszeborWlostowic: Jak duża część z tych nowych aut jest własnymi konstukcjami, a ile na licencji Renault? Granta jest chyba jeszcze w 100% rosyjską myślą technologiczną (choć może się mylę), ale te najnowsze?
@oficer-prowadzacy: Na licencji Renault jest oczywiście Largus. Pozostałe, przynajmniej według rosyjskich źrodeł są zaprojektowane wspólnie przez Łade i Renaulta. Steve Mattin projektujący ich wygląd stoi na czele zespołu składajacego się z Rosjan. Zauważ, że mają w większości rosyjskie silniki i skrzynie biegów(chociaż na 100% Renault maczał już palce w modernizacjii ich) - a przecież taka Dacia Logan po przejęciu Dacii przez francuzów miała tylko francuskie bebechy.
@WszeborWlostowic: W sumie wcześniejsze Dacie to też były jedynie licencyjne wersje Renault i Peugeotów.
BTW co sądzisz o EMP-4123 (nowej limuzynie Putina)? Wszyscy mówią że to zerżnięty Rolls Royce, ale jak dla mnie te chromowane listwy po bokach bardziej wskazują na inspirację ZiSem 110 ( ͡°͜ʖ͡°)
@WszeborWlostowic: W jakim właściwie stopniu te silniki pamiętające Samarę są rzeczywiście rosyjskie, a w jakim stopniu w ich konstrukcji palce maczało Porsche?
@WszeborWlostowic: Odnośnie współpracy z Renault i Nissanem, były szef AwtoWaza Bo Andersson stwierdził, że tworzenie od podstaw całych pojazdów, własnych silników, skrzyń jest nieopłacalne finansowo oraz utrudnia logistykę i sprzedaż, takie światowe trendy. Stąd np. zunifikowana płyta podłogowa Łada B/C czy podzespoły zachodnich producentów z fabrykami w Rosji (udział RU komponentów musi wynosić bodajże 50-60%, aby mogły być sprzedawane ze znaczkiem Zdiełano w Rossii, stą mają je np. Sprintery Classic). Czytałem
@fajnyprojekt: Silnik 1.3 z Samary powstał w współpracy z Porsche i z włoską firmą UTS spokrewniona z Fiatem. Pozostałe jednostki napędowe Łada zaprojektowała samodzielnie na podstawie silnika 1.3 . Prace nad silnikiem prowadzono od 1980 roku jednocześnie w Togliatti, Turynie i Stuttgarcie, ale decydujące zdanie miała Łada i tam ponoć podjęto najważniejsze decyzje. Współpraca ta jest oceniana przez źródła rosyjskie jako niezwykle owocna. Zachodni partnerzy zalatwili pełno licencji nie tylko dotyczących
@oficer-prowadzacy: Może i nie wzoruje się na Rolls-Royce, ale można powiedzieć, ale z pewnością jest na tą samą modłę brzydki z przodu ( ͡°͜ʖ͡°) nie podoba mi się taki pseudo-retro styl.
60zl za brak reklam na Instagramie - kogoś #!$%@? xD Ja rozumiem te wszystkie opłaty za serwisy streamingowe itd, ale #!$%@? 60zl za jakiegos Instagrama, żeby sobie bez reklam posty i story oglądać? #instagram #facebook
Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt pochlebne stereotypy, które w znacznej części są prawdziwe. Niemniej w ostatnich latach przejęcie kontroli nad marką przez koncern Renault-Nissan spowodowało pewne działania mające na celu zerwanie z dawnym wizerunkiem – m.in. zatrudniono projektanta Steve Mattina pracującego wcześniej dla Mercedesa i Volvo i design nowszych modeli to jego dzieło. Czy zakończą się sukcesem - czas pokaże. W 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji była Kia Rio(96 689 sprzedanych sztuk w 2017 roku) a nie Łada.
Jednym z stereotypów jest to, że Łada produkuje każdy model kilkadziesiąt lat. Jest to prawda, ale nie znaczy to, że jednocześnie nowe modele nie były oferowane. Do 2000 roku zdążyły powstać 3 generacje kompaktowych ład - Żiguli(1970-2012) - kombi i sedany, Samara(1984-2013) - hatchbacki, kombi i sedany, i rodzina 110(1995-2009) - hatchbacki, sedany, kombi i coupe. Jak widać wszystkie te generacje były produkowane jednocześnie. Pierwszym odejściem od tej reguły, były natychmiastowe ubijanie kolejnych wersji nadwoziowych Lady 110 w latach 2007-2009 w momencie wejścia do produkcji odpowiedniej wersji nadwoziowej jej następcy, czyli Łady Priory, mimo iż ten model sprzedawał się bardzo dobrze, w 2006 roku sprzedano 180 tysięcy sztuk i opłacało się go dalej produkować.
A jak dzisiaj wygląda oferta modelowa Łady? poniżej zestawienie mające dać przynajmniej jakieś ogólne pojęcie, od najnowszego modelu do najstarszego.
1. Łada XRAY, produkowana od grudnia 2015. Weszła do sprzedaży w Rosji 14 lutego 2016. W 2017 roku sprzedała się w Rosji w ilości 33 319 sztuk, co dało jej 8 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów.
Jest to kompaktowy crossover, pierwszy w historii marki. Samochód powstał na płycie podłogowej Renaulta-Nissana typu B0 wykorzystywanej aktualnie także w różnych samochodach Dacii i w modelu Renault Kaptur. Spełniające normę emisji spalin Euro 5 benzynowe silniki 1.6 litra 106 KM i 1.8 litra 122 KM są konstrukcji rosyjskiej, powstały na skutek wieloletniej ewolucji silników stosowanych jeszcze w samochodzie Łada Samara i późniejszych modelach. Do lipca 2016 stosowano także 110 konny silnik benzynowy 1.6 pochodzący z Nissana. Do wyboru automatyczna lub manualna 5 biegowa skrzynia biegów.
Standartowe wyposażenia obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, system ABS i ESP oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Najlepsza wersja pojazdu kosztuje w przeliczeniu około 50 tysięcy złotych, najtańsza około 35 tysięcy.
Kolejne modele w komentarzach.
#samochody #rosja #ciekawostki #lada
Jest to samochód kompaktowy, flagowy model Łady, oferowany z tymi samymi silnikami co Łada Xray. Dostępny w nadwoziach 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowe kombi, nie ma planów wprowadzenia hatchbacka aby nie dublować wersji nadwoziowych z XRAY. Samochód
W 2014 roku ceny zaczynały się od około 29,5 tyś złotych(494400 rubli)
Jest to samochód mniejszy od Vesty przeznaczony dla biedniejszych nabywców. To właśnie Łada Granta była samochodem, który nie chciał zapalić na słynnym filmiku z Putinem. Dostępna jako 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowy liftback. Są w nim montowane starsze
Kiedyś była oferowana także jako hatchback i kombi, ale po wejściu do produkcji modelów XRAY i Vesta w roku 2015 w produkcji pozostawiono jedynie wersje
pewnie się zestresowała
Jest to mały samochód(sedan, kombi i hatchback), najmniejsza dostępna obecnie Łada(hatchback ma 3893 cm długości). Od 2013 produkowana
Tego samochodu nie trzeba chyba przedstawiać, produkowana od 40 lat terenówka, jedna z pierwszych na świecie z całkowicie samonośnym nadwoziem.
Oferowana z nadwoziem 4 drzwiowym i z 5 drzwiowym(wydłużona wersja). Jedynym dostępnym silnikiem jest 1.7 o mocy 83 koni mechanicznych z elektronicznym wtryskiem paliwa, nie ma już wersji gaźnikowych. Dostępny jest
Jak duża część z tych nowych aut jest własnymi konstukcjami, a ile na licencji Renault? Granta jest chyba jeszcze w 100% rosyjską myślą technologiczną (choć może się mylę), ale te najnowsze?
Zauważ, że mają w większości rosyjskie silniki i skrzynie biegów(chociaż na 100% Renault maczał już palce w modernizacjii ich) - a przecież taka Dacia Logan po przejęciu Dacii przez francuzów miała tylko francuskie bebechy.
W sumie wcześniejsze Dacie to też były jedynie licencyjne wersje Renault i Peugeotów.
BTW co sądzisz o EMP-4123 (nowej limuzynie Putina)? Wszyscy mówią że to zerżnięty Rolls Royce, ale jak dla mnie te chromowane listwy po bokach bardziej wskazują na inspirację ZiSem 110 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Odnośnie współpracy z Renault i Nissanem, były szef AwtoWaza Bo Andersson stwierdził, że tworzenie od podstaw całych pojazdów, własnych silników, skrzyń jest nieopłacalne finansowo oraz utrudnia logistykę i sprzedaż, takie światowe trendy. Stąd np. zunifikowana płyta podłogowa Łada B/C czy podzespoły zachodnich producentów z fabrykami w Rosji (udział RU komponentów musi wynosić bodajże 50-60%, aby mogły być sprzedawane ze znaczkiem Zdiełano w Rossii, stą mają je np. Sprintery Classic). Czytałem