Wpis z mikrobloga

Co dzisiaj produkuje Łada?
Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt pochlebne stereotypy, które w znacznej części są prawdziwe. Niemniej w ostatnich latach przejęcie kontroli nad marką przez koncern Renault-Nissan spowodowało pewne działania mające na celu zerwanie z dawnym wizerunkiem – m.in. zatrudniono projektanta Steve Mattina pracującego wcześniej dla Mercedesa i Volvo i design nowszych modeli to jego dzieło. Czy zakończą się sukcesem - czas pokaże. W 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji była Kia Rio(96 689 sprzedanych sztuk w 2017 roku) a nie Łada.
Jednym z stereotypów jest to, że Łada produkuje każdy model kilkadziesiąt lat. Jest to prawda, ale nie znaczy to, że jednocześnie nowe modele nie były oferowane. Do 2000 roku zdążyły powstać 3 generacje kompaktowych ład - Żiguli(1970-2012) - kombi i sedany, Samara(1984-2013) - hatchbacki, kombi i sedany, i rodzina 110(1995-2009) - hatchbacki, sedany, kombi i coupe. Jak widać wszystkie te generacje były produkowane jednocześnie. Pierwszym odejściem od tej reguły, były natychmiastowe ubijanie kolejnych wersji nadwoziowych Lady 110 w latach 2007-2009 w momencie wejścia do produkcji odpowiedniej wersji nadwoziowej jej następcy, czyli Łady Priory, mimo iż ten model sprzedawał się bardzo dobrze, w 2006 roku sprzedano 180 tysięcy sztuk i opłacało się go dalej produkować.
A jak dzisiaj wygląda oferta modelowa Łady? poniżej zestawienie mające dać przynajmniej jakieś ogólne pojęcie, od najnowszego modelu do najstarszego.
1. Łada XRAY, produkowana od grudnia 2015. Weszła do sprzedaży w Rosji 14 lutego 2016. W 2017 roku sprzedała się w Rosji w ilości 33 319 sztuk, co dało jej 8 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów.
Jest to kompaktowy crossover, pierwszy w historii marki. Samochód powstał na płycie podłogowej Renaulta-Nissana typu B0 wykorzystywanej aktualnie także w różnych samochodach Dacii i w modelu Renault Kaptur. Spełniające normę emisji spalin Euro 5 benzynowe silniki 1.6 litra 106 KM i 1.8 litra 122 KM są konstrukcji rosyjskiej, powstały na skutek wieloletniej ewolucji silników stosowanych jeszcze w samochodzie Łada Samara i późniejszych modelach. Do lipca 2016 stosowano także 110 konny silnik benzynowy 1.6 pochodzący z Nissana. Do wyboru automatyczna lub manualna 5 biegowa skrzynia biegów.
Standartowe wyposażenia obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, system ABS i ESP oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Najlepsza wersja pojazdu kosztuje w przeliczeniu około 50 tysięcy złotych, najtańsza około 35 tysięcy.
Kolejne modele w komentarzach.
#samochody #rosja #ciekawostki #lada
Pobierz W.....c - Co dzisiaj produkuje Łada?
Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt ...
źródło: comment_9vGTXQjBTpWAqJoDs86cuslNg8NJ6WHE.jpg
  • 39
@kozaqwawa: Uproszczenie niezbyt zgodne z prawdą, przynajmniej na razie. Łady mają coraz więcej z Renaulta/Dacii, ale jak napisałem wyżej:
-jedynym modelem skopiowanym jest Lada Largus
-jedynym modelem na płycie podłogowej stosowanej w Renaultach/Nissanach/Daciach jest XRAY
-jedynym modelem w którym aktualnie są stosowane silniki Renaulta/Dacii/Nissana jest Largus a i tak są jednocześnie z ruskimi
-design pojazdów to dzieło projektanta, który nigdy nie pracował dla Renaulta i Dacia, tylko dla Mercedesa i Volvo
@WszeborWlostowic: no tak bo przód vesty w ogole nie przypomina nowego logana.... ciekawe jak z rozwiązaniami technologicznymi by wątpie zeby ruscy sami sie bawili się w projektowanie i testowanie jezeli mozna kupic sprawdzone konstrukcje i mocno zredukowac koszty rd
@kozaqwawa: A co to ma za znaczenie? Mają swoją markę? Mają, a my co mamy? Składanie niemieckich i włoskich aut. Super. Kolejny dowód na nasze krajowe #!$%@?. Nawet Rosja ma w miarę nowoczesne samochody, a my zatrzymaliśmy się na etapie Poloneza i jednorazowo puściliśmy w kilkuset (kilku tysiącach) egzemplarzy nową Syrenkę. Śmiech, a raczej wstyd :(
no tak bo przód vesty w ogole nie przypomina nowego logana


@kozaqwawa: no bo nie przypomina xD
vesta to przedłużona B klasa coś ala peżot 301 czy citroen cc. JEst dostępan w sedanie i w combi. X ray to vesta tylko z podniesionym zawieszeniem i w wersji hatchback.
Widocznie u ruskich zwykłę hatchbacki się nie sprzedają.
@patefoniq: ale zdajesz sobie sprawę ze ta rosyjska marka to bez francuzów by nie istniała? Poza tym skończmy z tym farmazonem posiadnia własnej marki. Po co nam własna marka skoro nie byłoby dla niej miejsca na rynku? Nakład środków jest niewyobrażalnie duży w stosunku do możliwości sprzedaży. W Polsce poza składaniem marek swiatowych koncernów jest tez sporo fabryk produkujących części do samochodów montowanych na zachodzie. Uwielbiam ten argument: NAWET ROSJA -
@kozaqwawa: istniałaby bez francuzów, tylko robiliby to, co wcześniej, czyli dalej tłukli stare modele. Jeszcze w 2010 roku Łada 2107 widoczna na zdjęciu poniżej była najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji, a Priora była druga w rankingu, Samara trzecia i Kalina czwarta. Bez udziału francuzów.
Zapewne po prostu teraz produkowaliby Priorę, Kaline, Samare i Nive i tyle.
Pobierz W.....c - @kozaqwawa: istniałaby bez francuzów, tylko robiliby to, co wcześniej, czyl...
źródło: comment_8rr4i70oWzI2iXWFi0ZH3zJERWLN3H3Q.jpg
łada 2107


@WszeborWlostowic: czyli modyfikowana licencja fiata? No ale nie oszukujmy się samara, kalina czy priora może i dobrze się sprzedawały (głównie ze względu na cenę i brak konkurencji) ale ani to nowoczesne ani dobre samochody.
Produkują to co się sprzedaje, współpraca z francuzami przy projekcie czy produkcji to nie jest zarzut czy wada. Jednak w porównaniu do innych marek to jest troche jak polonez atu przy audi a4 ( ͡
@kozaqwawa: wiem, że to nie jest zarzut, ale po prostu Vesta nie jest kopią Dacii Logan, bo napisałeś tak, jakby te Łady były całkowicie konstrukcjami Renaulta(że "są Renaultami/Daciami") - tymczasem one, poza Largusem nawet nie stosują żadnych silników renaultowskich, w większości są wyposażone w unowocześnione pochodne silnika jaki zadebiutował w Ładzie Samara typu 21083 w 1987 roku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To oczywiste, że wpływ Renaulta jest
@WszeborWlostowic: Mogę sie założyć ze wiekszość podzespołów zjezdza z EU.... sporo transportów wozi się z renówki i valeo do Puszkowa na przeładunek do RU ( ͡° ͜ʖ ͡°). No ale nic dziwnego skoro Nissan-Renault jest praktycznie głównym włascicielem awtowaz ( ͡° ͜ʖ ͡°). Takze sytuacja anlogiczna jak z Dacią, niby osbna marka ale nie do konca.
@kozaqwawa: nie zapominajmy, że Renault ma swoją fabrykę w Moskwie, gdzie do niedawna produkowali model Renault Logan, który był w Rosji bardzo popularny(dlatego nie pod marką Dacia, bo ona nic Rosjanom nie mówi, nie importowano samochodów z krajów socjalistycznych do ZSRR), a obecnie produkowane tam modele to Renault Duster , Renault Latitude , Renault Kaptur and Nissan Terrano. Ta fabryka wyprodukowała ponad 150 tysięcy samochodów w 2017 roku, więc nic dziwnego,