Aktywne Wpisy
choaja +1
PERFEKCYJNA DZIEWCZYNA ?
Faceci jak ona wam sie podoba ?
Kobiety, co myslicie o takim stylu ? Te brwi, usta, rzesy, makijaz, piersy itd.
Ocencie jej wyglad
Faceci jak ona wam sie podoba ?
Kobiety, co myslicie o takim stylu ? Te brwi, usta, rzesy, makijaz, piersy itd.
Ocencie jej wyglad
![choaja - PERFEKCYJNA DZIEWCZYNA ?
Faceci jak ona wam sie podoba ?
Kobiety, co myslici...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/ec5b745d6ed512b1fb2ca457abb24e8773ea96d45c0cf2914bacdf8734f088ee,w150.jpg)
źródło: a buitch3 n35
PobierzZawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt pochlebne stereotypy, które w znacznej części są prawdziwe. Niemniej w ostatnich latach przejęcie kontroli nad marką przez koncern Renault-Nissan spowodowało pewne działania mające na celu zerwanie z dawnym wizerunkiem – m.in. zatrudniono projektanta Steve Mattina pracującego wcześniej dla Mercedesa i Volvo i design nowszych modeli to jego dzieło. Czy zakończą się sukcesem - czas pokaże. W 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji była Kia Rio(96 689 sprzedanych sztuk w 2017 roku) a nie Łada.
Jednym z stereotypów jest to, że Łada produkuje każdy model kilkadziesiąt lat. Jest to prawda, ale nie znaczy to, że jednocześnie nowe modele nie były oferowane. Do 2000 roku zdążyły powstać 3 generacje kompaktowych ład - Żiguli(1970-2012) - kombi i sedany, Samara(1984-2013) - hatchbacki, kombi i sedany, i rodzina 110(1995-2009) - hatchbacki, sedany, kombi i coupe. Jak widać wszystkie te generacje były produkowane jednocześnie. Pierwszym odejściem od tej reguły, były natychmiastowe ubijanie kolejnych wersji nadwoziowych Lady 110 w latach 2007-2009 w momencie wejścia do produkcji odpowiedniej wersji nadwoziowej jej następcy, czyli Łady Priory, mimo iż ten model sprzedawał się bardzo dobrze, w 2006 roku sprzedano 180 tysięcy sztuk i opłacało się go dalej produkować.
A jak dzisiaj wygląda oferta modelowa Łady? poniżej zestawienie mające dać przynajmniej jakieś ogólne pojęcie, od najnowszego modelu do najstarszego.
1. Łada XRAY, produkowana od grudnia 2015. Weszła do sprzedaży w Rosji 14 lutego 2016. W 2017 roku sprzedała się w Rosji w ilości 33 319 sztuk, co dało jej 8 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów.
Jest to kompaktowy crossover, pierwszy w historii marki. Samochód powstał na płycie podłogowej Renaulta-Nissana typu B0 wykorzystywanej aktualnie także w różnych samochodach Dacii i w modelu Renault Kaptur. Spełniające normę emisji spalin Euro 5 benzynowe silniki 1.6 litra 106 KM i 1.8 litra 122 KM są konstrukcji rosyjskiej, powstały na skutek wieloletniej ewolucji silników stosowanych jeszcze w samochodzie Łada Samara i późniejszych modelach. Do lipca 2016 stosowano także 110 konny silnik benzynowy 1.6 pochodzący z Nissana. Do wyboru automatyczna lub manualna 5 biegowa skrzynia biegów.
Standartowe wyposażenia obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, system ABS i ESP oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Najlepsza wersja pojazdu kosztuje w przeliczeniu około 50 tysięcy złotych, najtańsza około 35 tysięcy.
Kolejne modele w komentarzach.
#samochody #rosja #ciekawostki #lada
źródło: comment_9vGTXQjBTpWAqJoDs86cuslNg8NJ6WHE.jpg
PobierzJest to samochód kompaktowy, flagowy model Łady, oferowany z tymi samymi silnikami co Łada Xray. Dostępny w nadwoziach 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowe kombi, nie ma planów wprowadzenia hatchbacka aby nie dublować wersji nadwoziowych z XRAY. Samochód
źródło: comment_Vu1G9o81826aWPYbI2dfVEOs3RCZHyYD.jpg
PobierzW 2014 roku ceny zaczynały się od około 29,5 tyś złotych(494400 rubli)
źródło: comment_t4mgpoQ43qTq0pptVgukQQxbkgc6M4mt.jpg
PobierzJest to samochód mniejszy od Vesty przeznaczony dla biedniejszych nabywców. To właśnie Łada Granta była samochodem, który nie chciał zapalić na słynnym filmiku z Putinem. Dostępna jako 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowy liftback. Są w nim montowane starsze
źródło: comment_Kxm2D1NjB6WkG0eGfyApNzslzBRhACte.jpg
PobierzKiedyś była oferowana także jako hatchback i kombi, ale po wejściu do produkcji modelów XRAY i Vesta w roku 2015 w produkcji pozostawiono jedynie wersje
źródło: comment_ogQwDWk2DEY1jLhbRMwHZezs5ZU4mW1I.jpg
Pobierzpewnie się zestresowała
Jest to mały samochód(sedan, kombi i hatchback), najmniejsza dostępna obecnie Łada(hatchback ma 3893 cm długości). Od 2013 produkowana
źródło: comment_eH8Ovit7uxa8hVQdv7qaKmWuGtlBEq8a.jpg
PobierzTego samochodu nie trzeba chyba przedstawiać, produkowana od 40 lat terenówka, jedna z pierwszych na świecie z całkowicie samonośnym nadwoziem.
Oferowana z nadwoziem 4 drzwiowym i z 5 drzwiowym(wydłużona wersja). Jedynym dostępnym silnikiem jest 1.7 o mocy 83 koni mechanicznych z elektronicznym wtryskiem paliwa, nie ma już wersji gaźnikowych. Dostępny jest
źródło: comment_XGf8DF6Wwsik4mb5SxKhHgnv90at44kb.jpg
PobierzJak duża część z tych nowych aut jest własnymi konstukcjami, a ile na licencji Renault? Granta jest chyba jeszcze w 100% rosyjską myślą technologiczną (choć może się mylę), ale te najnowsze?
Zauważ, że mają w większości rosyjskie silniki i skrzynie biegów(chociaż na 100% Renault maczał już palce w modernizacjii ich) - a przecież taka Dacia Logan po przejęciu Dacii przez francuzów miała tylko francuskie bebechy.
W sumie wcześniejsze Dacie to też były jedynie licencyjne wersje Renault i Peugeotów.
BTW co sądzisz o EMP-4123 (nowej limuzynie Putina)? Wszyscy mówią że to zerżnięty Rolls Royce, ale jak dla mnie te chromowane listwy po bokach bardziej wskazują na inspirację ZiSem 110 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_uBBJ04wPGcUOoi15lvzqO7ALYTawwLAD.jpg
PobierzOdnośnie współpracy z Renault i Nissanem, były szef AwtoWaza Bo Andersson stwierdził, że tworzenie od podstaw całych pojazdów, własnych silników, skrzyń jest nieopłacalne finansowo oraz utrudnia logistykę i sprzedaż, takie światowe trendy. Stąd np. zunifikowana płyta podłogowa Łada B/C czy podzespoły zachodnich producentów z fabrykami w Rosji (udział RU komponentów musi wynosić bodajże 50-60%, aby mogły być sprzedawane ze znaczkiem Zdiełano w Rossii, stą mają je np. Sprintery Classic).