Wpis z mikrobloga

to są te wiarygodne fakty i ustalenia które uznałeś za wiarygodne? "jest przecież bardziej prawdopodobne"

@SpalaczBenzyny: Nie, to tylko moja opinia nawiązująca do tychże faktów. Bez obrazy, ale skoro już ze mną rozmawiasz mógłbyś ruszyć odrobinę głową? Tak przynajmniej troszeczkę, co by nie zadawać głupich pytań, odpowiadać na nie samemu, #!$%@?ąc to wszystko lennym? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

O prawdopodobieństwie nacisków i presji na pilotów świadczy chociażby
@SpalaczBenzyny: Pisałem także o konsekwencjach incydentu - nie sądzę by świadomość bycia publicznie oskarżonym o tchórzostwo była dla wojskowych pilotów motywacją do ignorowania rozkazów i poleceń prezydenta.

osobiście ABSOLUTNIE nie wierzę, że mógł on zrobić cokolwiek wbrew swojej ocenie pod presją Kaczyńskiego

Biorąc pod uwagę, że nie mamy materiału audio-video z kokpitu, można tu mówić co najwyżej o prawdopodobieństwie. Skąd ta ABSOLUTNA pewność?

No a moim zdaniem katastrofa była prawdopodobnie wynikiem
@SpalaczBenzyny: Nic podobnego nie robię. Żaden "ktoś", tylko osoby w tym państwie decyzyjne i nie tylko "gównoburza w mediach" ale rzeczywiste konsekwencje - przecież wszczęto wobec pilota prokuratorskie postępowanie.

Uczczenie zbrodni katyńskiej to "zupełnie cywilna impreza"? Zupełnie cywilną imprezą to jest Comic-con, a nie rocznica ludobójstwa na wojskowych oficerach. Na pokładzie oprócz cywili byli niemal wszyscy zwierzchnicy polskich sił zbrojnych, chyba nawet bezpośredni przełożeni pilotów.

Absolutnie nie wierzysz, że na pokładzie
nie rób Ty i inni z pilota jakiegoś zakompleksionego amatora który zaryzykuje życie 100 osób bo boi się


@SpalaczBenzyny: ale ty upraszczasz trochę. Chodzi o to, że niedoszacował zagrożenia. Pilot poprzedniego lotu mówił, że #!$%@? ale dał radę, powinien być w stanie chociaz spróbować. Doświadczony Błasik (jakby nie patrzeć coś tam wiedział o lotach) też mówił, ze da radę spróbować.

On pod wpływem presji i informacji które dostawał (mówiono o #!$%@?
W Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu znajdują się kawałki poszycia samolotu i podajże koło podwozia.
Polecam zwiedzić całe muzeum :)
@SpalaczBenzyny: no czaję, w sumie mówimy o tym samym. Ale wydaje mi się, ze w tym poddaniu się presji przecież nie chodzi @Elaviart: o to, że ten pilot pomimo własnej oceny sytuacji zrobił co mu kazano, tylko, że pozwolił zaciemnić sobie ocenę sytuacji wpływem.

Bo zobacz - ocena sytuacji przez pilota powinna być jednoznaczna - zbyt ryzykowne. Natomiast on przeszacował ryzyko z powodu wielu czynników, jednym z nich była presja
@Elaviart: Mów sobie co chcesz, ale na nikogo tej winy nie zwalisz. Wiadomo, nie ich wina i się starali, ale taka jest rola kapitana, że jak trafi się jakiś baran to się nie można ugiąć. Jednak te kilkadziesiąt osób zaufało mu.
Domyślam się, że wojsko to wojsko i choćby mieli i b777 to pewnie sterylnego kokpitu się nie doczekają, ale no proszę Cię. Grubo poniżej minimów, doświadczenie w takich podejściach powiedzmy
@Zakkalec: Ogólnie druga połowa lat 00. tj. prezydentura Kaczyńskiego była swego rodzaju fatum, co pół roku gdzieś w Polsce miała miejsce jakaś masowa katastrofa. Po katastrofie smoleńskiej, czyli w ciągu ostatnich 8 lat tego typu katastrofa z żałobą była tylko jedna - wykolejenie się pociągu w Szczekocinach.
@mattheo1994: Szukany #ekspert #lotnictwo. Niedługo po tym wypadku znajomy, którego ojciec zajmował się inspekcją samolotów mówił, że w tamtym czasie był prowadzony duży przetarg, w którym jednym z dwóch oferentów było hiszpańskie CASA.
Czy ktoś w temacie mógłby to potwierdzić ?