Wpis z mikrobloga

Już nigdy nie uwierzę nieznanej firmie reklamującej się na wykopie. Niech to będzie przestrogą dla wszystkich szukających okazji.

tl;dr


Pod koniec grudnia złapałem się na ich #rozdajo (LINK) i oferowane przez nich #cebuladeals na zakup pamięci RAM. Na swojej stronie (LINK) mają wystawione sporo elektroniki ale nie wiem czy posiadają cokolwiek z oferowanego sprzętu. Znalazłem u nich kość pamięci RAM. Napisałem do nich na wykopie o promocyjny kod, który oferowali w swoim wpisie. Zakupiłem przez ich stronę RAM i przelałem pieniądze. Ucieszyłem się widząc darmową opcję dostawy do paczkomatów (co jest istotne później). Prowadziłem jeszcze po tym z nimi rozmowę na PW na wykopie, aby dokupić dodatkowe akcesoria do laptopa, ale gdy tylko napisałem że jednak nie jestem niczym więcej zainteresowany kontakt natychmiast się urwał.

Odczekałem do nowego roku, bo wiadomo że nie będę nikogo ścigał że nie wysłał mi przesyłki w ostatni możliwy dzień ubiegłego roku (29.12). Czekałem kilka dni aż w końcu napisałem co się dzieje z moją wysyłką, gdyż nie otrzymałem informacji od InPostu, aby jakakolwiek została do mnie nadana (do wskazanego przeze mnie paczkomatu). Uzyskałem odpowiedź że w ciągu dwóch wysyłają wszystkie paczki z ich "owocowej" promocji (cokolwiek to miało znaczyć). Czekałem więc. Uznałem, że spoko - mała firma, może nie mają dobrze zorganizowanej logistyki. Ale mijały kolejne dni, a informacji na mailu o nadanej paczce jak nie było tak nie ma.

Po kilku dniach wypisywałem na ich dwa adresy e-mail, PW na wykopie i na konto facebookowe, gdzie mają zainstalowanego bota, który nie rozumie żadnych komend. Dodatkowo starałem się do nich dodzwonić, ale numer nie istnieje. Od razu domyśliłem się, że to musi być jakiś scam. Chciałem się upewnić i popełniłem wpis na mikroblogu (LINK). Dowiedziałem się, że nie tylko ja oczekują na swoją wysyłkę, ale są także inni użytkownicy. Zamawiali sprzęt za większe kwoty niż ja i podobnie nie otrzymują od tych #!$%@?ów żadnych odpowiedzi. Co więcej nawet gdzie ta firemka wysłała do nich formularze zwrotu przesyłki, to po ich odesłaniu dalej nie mieli z nimi kontaktu.

Postanowiłem, że nie będę czekał tylko od razu zasypuję nixago wiadomościami, że jeżeli nie otrzymam zwrotu swoich pieniędzy, to zgłaszam ich na policję. Nie interesowała mnie już wysyłka RAMu (nawet nie wiem skąd by pochodził). O dziwo to zadziałało jak za dotknięciem różdżką, gdyż niemal natychmiast dostałem formularz zwrotu do wypełnienia. Gdy mi go wysłali, to też od razu próbowali oczyścić się z podejrzeń o bycie #!$%@? i wpisali się w moim wątku podanym wcześniej że już wszystko ze mną wyjaśnili i jest sprawa załatwiona. #!$%@?ło mnie to nieziemsko, bo sprawa była daleka od jakiegokolwiek rozwiązania. Miałem od nich jedynie PDFa do wypełnienia i odesłania, a nie pieniądze na koncie. Uświadomiłem ich że to jeszcze nie koniec. Tego samego dnia wypełniłem i odesłałem formularz, ostrzegając ich jednocześnie że jeżeli w ciągu tygodnia nie otrzymam zwrotu to idę na policję. Gwarantowali że gdy tylko go dostaną, to wyślą pieniądze "najszybciej jak to możliwe". Czekałem więc znowu.

Gdyby rzeczywiście wysłali pieniądze "najszybciej jak to możliwe" (czyli 10.01), to niezależnie jak, ale dostałbym je wczoraj czyli 11.01. Nie miałem zamiaru znowu być zwodzonym. Dostałem od nich później potwierdzenie wykonania przelewu z datą 11.01. Gdybym nie zareagował, to prawdopodobnie czekaliby znowu z oddaniem pieniędzy.

Przelew doszedł dzisiaj i dobrze że to koniec tej nieśmiesznej zabawy. Pisałem, że jeśli pieniądze nie dojdą to idę na policję. Pomimo że je otrzymam i tak mam zamiar ich zgłosić. Nie chciałbym aby ktokolwiek za jakąkolwiek kwotę był oszukany i zwodzony z wysyłką towaru, a potem wykonywanym zwrotem gotówki.

Nie jest to jednak koniec tej sprawy. Oprócz mnie zwrot dostał jeden, inny użytkownik, ale są ciągle tacy którzy czekają na swoje pieniądze (i to nie małe). Możliwe, że są również tacy, którzy jeszcze nic nie wiedzą (mój poprzedni wpis nie był jakoś szczególnie popularny). Liczę że ta sprawa się jakoś nagłośni i te #!$%@? w jakiś sposób odpowiedzą za to co robią. Z pieniędzmi, które od nas otrzymali mogli w tym czasie zrobić jakieś transakcje, na których zarobili. Nie wiem jaki jest ich cel i sens takiego postępowania. Mam nadzieję, że upadną i sobie ten głupi ryj rozwalą.

Wołam zainteresowanych tych tematem.


#oswiadczenie #nixago #oszukujo #afera
  • 45
@pavel_: kilka lat swojego życia przepracowałem w handlu internetowym w różnych brach od IT po meble i wiem, że @nixago_pl czy jakikolwiek inny sklep - mogli mieć informację, że za 2 dni będą mieli towar dla CIebie ale dostawca im nawalił. W okresie święta / nowy rok - prawdopodobieństwo fakapu wzrasta - tymbardziej że wiele sklepów działa na zasadach DROPSHOPPING`owych.

Wiem że robienie #afera na portalu ze śmiesznymi obrazkami jest ostatnio
@withoutSmallGarden #!$%@? bez jaj. Ile razy miałem sytuację że zamawiam cosik, a potem do mnie dzwonią że nie ma, bo dostawca coś tam i albo zwrot kasy albo czekam np. 3 tygodnie. Jak chcesz być poważnym sklepem, to traktuj klienta poważnie. Co to klienta interesuje że twój dostawca daje dupy? To jest zmartwienie sprzedawcy i on powinien dbać żeby klient wiedział co się dzieje z jego zamówieniem, a nie zasłaniać swój nieprofesjonalizm
@BayHarborButcher ja też zamawialem u @nixago_pl i póki co nie mam żadnych negatywnych odczuć. Nie mieli jednego zasilacza to napisali mi od razu o tym, że nie ma i za mogę inny ogarnąć, polecili mi dwa. Wybrałem sobie trzeci, okej. Wysyłkę mam przewidziana na poniedziałek i liczę, że będzie w porządku, zwłaszcza że ceny za części są bardzo konkurencyjne i dzięki temu mogę rozsądny zestaw sobie złożyć za te kwotę, którą mam
@BayHarborButcher: tez u nich zamowilem bez zastanawiania sie i pozniej zaczalem dopiero czytac opinie no i #!$%@? juz zaczalem sie bac ze nie przyjdzie do mnie towar, na szczescie przyszlo, ale mam nadzieje, ze swoje odzyskasz
@BayHarborButcher: Kupowałem u @nixago_pl i to za kawał kapusty, bo całość wyniosła mnie ponad osiem kafli. I wiesz co? Czekałem cierpliwie, też mieli problem ze znalezieniem pewnych podzespołów, które sobie wymarzyłem, przez to wysyłka się nieco przeciągnęła, ale cały czas mieli ze mną kontakt, a ja z nimi. Powiedziałem, że poczekam, ba, nawet poszli mi na rękę, bo jak nie mogli dorwać obudowy, którą chciałem, to zaproponowali inną, która de facto