Wpis z mikrobloga

Myślałem, że nowe przepisy dotyczące przeglądów technicznych samochodów poprawią bezpieczeństwo na drodze i ogólnie podobały mi się te zmiany. Niestety.... w Polsce jak lesie. Opowiem krótką historię która trochę Wam opisze jak teraz (oczywiście tylko w niektórych przypadkach) będzie mógł wyglądać przegląd.

Mojej mamie kończy się przegląd za 2 tygodnie w samochodzie więc postanowiła jechać go zrobić. Problem w tym, że teraz jest w Holandii, a samochód jest zarejestrowany w Polsce więc musiała wziąć wolne i przyjechać tutaj. Najbliżej ma oczywiście do #szczecin więc tam się wybrała. Pan diagnosta wyczuł łatwy pieniążek i powiedział: ło Paaaani, te ksenony to ma Pani całe do wymiany z lampami, będzie 2000 zł za sztukę xDD. Powiedziała mu, że nie dziękuje i pojechała do następnej stacji, a on wbił w system, że samochód nie przeszedł przeglądu. Inny diagnosta wziął śrubokręt i jakieś inne proste narzędzie i w kilka minut ustawił ksenony żeby równo świeciły. Wziął za robotę 30 zł ale powiedział, że nie może podbić przeglądu i trzeba wrócić do Janusza. Janusz oczywiście smuteg mocno, że nie udało się przewalić klienta i przytulić dodatkowych szekli, wbił przegląd i ta historia zakończyła się w miarę spokojnie.
Ciekawi mnie natomiast ilu klientów zostanie wydymanych przez takich Januszy którzy sobie wymyślą jakieś usterki, a klient im w nie uwierzy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

ps. jakby kogoś to interesowało to mogę dopytać jak nazywała się ta stacja diagnostyczna

#samochody #polska #zalesie #januszebiznesu
  • 38
@palladni: Klienci wiedząc, że muszą i tak u danego diagnosty zrobić przegląd pewnie u niego zostaną i mu łatwiej uwierzą niż robili to dotychczas. Dużo ludzi pewnie machnie ręką i nie będzie jechać do innego mechanika bo i tak będą musieli do niego wrócić.
@adgebworthy: Najwidoczniej nie są samopoziomujące się albo nie działa to tak jak powinno. Nie wiem dokładnie, nie siedzę w temacie kolego.
@ocotuchodzi: Uwierz mi cumplu,
@adgebworthy Dlatego właśnie w Polsce co trzeci samochód w nocy oślepia, bo ludzie nie wiedzą, że nawet światła wyposażone w samopoziomowanie mogą oślepiać i takie również trzeba kontrolować i ręcznie korygować ich ustawienie. Samopoziomowanie daje ci tyle, że o ile światła są ustawione dobrze na pusto (co jest kluczowe), to ich ustawienie nie powinno się zmienić jak tył przysiadzie od ładunku lub pasażerów.