@Fuv: Pierwsza pozycja jest dobra jeżeli jesteś początkujący i chcesz dobrze zrozumieć temat na prostych przykładach (jest za to dość długa), druga to to klasyk który każdy programista powinien kiedyś przeczytać.
@kriss7676: ziomeczki polecam książkę agile software development od wujka Roberta C. Martina najlepiej tłumaczy SOLID i design patterns. Polecam całym sercem, a na uzupełnienie tego czego tam brakuje poczytać poszczególne rozdziały GOF bo cała książka jest trudna i nudna.
@kriss7676: książka GoF. Oprócz tego książki M. Fowlera. @f8RKlLxlqVnRqJUfLnJa o ile cześć książek R. C. Martina jest godna polecenia (jak Clean Code), to ta którą wymieniłeś jest straaaaasznie słaba
@dog_meat według mnie jest bardzo fajna czyta się jednym tchem :), GOF to książka która jest pisana językiem dokumentacji czyli niezbyt przyjaznym do czytania dłużych fragmentów nie mówiąc już o całej na raz. Martin w książce którą wymieniłem pokazuje wzorce na lepszych przykładach wraz z etapem refaktoryzacji do wprowadzenia wzorca. Co więcej większa część książki jest pokryta testami. Możesz się z tym nie zgodzić ale jest ona prostsza do zrozumienia a
#programowanie #java #naukaprogramowania
https://github.com/iluwatar/java-design-patterns
http://java-design-patterns.com/patterns/
https://github.com/kamranahmedse/design-patterns-for-humans/blob/master/README.md
@f8RKlLxlqVnRqJUfLnJa o ile cześć książek R. C. Martina jest godna polecenia (jak Clean Code), to ta którą wymieniłeś jest straaaaasznie słaba