Wpis z mikrobloga

Co jakiś czas wyskakuje mi check engin błąd 17700/P1292/004754 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
Termostat wymieniony na nowy, auto temperaturę normalnie trzyma (sprawdzane na zegarach i przez obd2).Termostat sterowany elektrycznie z czujnikiem i podgrzewaczem (wg mechanika). Po skasowaniu błędu, pojawia się on zwykle po 2-3 odpaleniach auta. Czy zrobię 10km czy 400km nie ma większego znaczenia, tylko jak zgaszę i odpalę auto 2-3 błąd się pojawia.Zauważyłem jednak, że bardzo szybko włącza się wiatrak chłodnicy.
Co ciekawe, jeśli jeżdżę na włączonej klimatyzacji błędu ni widu ni słychu.
Wie ktoś co tu się odwala? Audi A3 1.6 mpi 102konie
#motoryzacja #vag #audi #volkswagen #skoda
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Mithrindil:
Kable od chłodnicy czy termostatu? Z tego co zauważyłem błąd wywala w momencie odpalenia wiatraków dlatego przy włączonej klimatyzacji nigdy nie występuje. I teraz nie bardzo wiem co sprawdzać
  • Odpowiedz
@Mithrindil:
Jestem niemal pewny, że błąd wyskakuje w momencie włączenia wiatraków chłodnicy (a potrafią odpalić przy 30-40 stopniach), przy klimatyzacji wiatraki odpalają od razu i błędu nie widać.
U mnie nie ma osobnego wiatraka od klimy, są dwa wspólne (chłodnica i klima)
  • Odpowiedz
@Mithrindil:
Szukałem w internecie, być może walnięty jest czujnik temperatury znajdujący się w termostacie, komputer nie dostaje odpowiedzi od czujnika więc wywala błąd i odpala wentylatory. Tylko termostat do mnie to droga zabawka a nikt nie daje gwarancji, że jeśli po wymianie błąd nie zniknie to będę mógł termostat oddać
  • Odpowiedz
@Trique: jak to nie? Nie wiem gdzie serwisujesz auto ale ja jak oddaje do mechanika to nie mowię mu co jest źle tylko mówię że kontrolka się pali i ma naprawić. Oni biorą części i jak nie pasuje to mogą zwrócić

Chyba że chcesz sam naprawić koniecznie, no to wtedy faktycznie nie zawsze da się oddać.

Ale zaraz - mówiłeś że termostat wymieniony na nowy
  • Odpowiedz
@Trique: w opisie błędu masz dokładną przyczynę - otwarty obwód termostatu (grzałki). Jeżeli sam termostat wykluczony to do sprawdzenia wiązka między nim a ECU. Zasada działania tego ustrojstwa jest taka że sterowany elektronicznie termostat ma nieco wyższą temperaturę otwarcia niż te tradycyjne, ale ma założoną grzałkę która jest zasilana przez ECU w momentach kiedy trzeba utrzymać niższą temperaturę silnika.
  • Odpowiedz
@Mithrindil:
Auto naprawia znajomy turek, i z tego co mi tłumaczył jak kupi np. termostat do mojego auta (sterowany elektrycznie) i on się będzie normalnie otwierał/zamykał to może nie być podstaw do przyjęcia zwrotu, bo prócz tego błędu spowodowanego odpaleniem chłodnicy zbyt szybko (czyli być może błąd czujnika temperatury wewnątrz termostatu ale nie koniecznie) termostat jest sprawny i nie mają obowiązku go przyjąć. Temperatury w normie, auto się nie grzeje
Trique - @Mithrindil: 
Auto naprawia znajomy turek, i z tego co mi tłumaczył jak kup...

źródło: comment_IhGK2WUlFCkGFPgxTG8AJrvVkbjeqsef.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@zundapp
@Mithrindil
Byłem dziś u elektromechanika, coś posprawdzał o stwierdził, że przyczyną odpalenia wiatraków są spadki napięcia, prawdopodobnie regulator napięcia w alternatorze. Komputer wywala błąd gdy ładowanie jest niższe niż 13.6 powyżej 1400rpm, ładowanie u mnie to 13.9-14.1 ale potrafi spaść na chwilę do 13.4-13.6 i wraca do 14. Mam nadzieję, że to ten regulatori jutro lub we wtorek go sprawdzę, jeśli to nie to to trzeba będzie sprawdzić kable,
  • Odpowiedz
@Trique: zmień tego elektromechanika. Idę o zakład że jak odepniesz wiatraki to przestanie spadać napięcie... Uruchamiający się wentylator powoduje tak duże obciążenie że przez chwilę napięcie ma prawo spać do tego 13,4-13,6V. Przecież przy tym błędzie to w 99% przypadków walnięta grzałka w termostacie albo uszkodzony wiązka. Sprawdzenie obu tych przyczyn to dla kogoś kumatego chwila roboty. Mierzysz opór na grzałce, wizualna inspekcja kabli i wtyczek, na koniec pomiar oporu
  • Odpowiedz
@zundapp:
Po wizycie u niego sprawdziłem google z zapytaniem o regulator napięcia i znalazłem na elektrodzie coś takiego:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2136869.html

"Znana sprawa, sprawdź ładowanie, ewentualnie jakie napięcie na zacisku 30 widzi sterownik silnika. Soft tego sterownika ktoś pisał po pijaku. Jeżeli sterownik silnika zobaczy napięcie ładowania mniej niż 13,5V i zobaczy, że obroty silnika przekroczyły 1400 obr/min to włączy wentylator." "Ale wtedy pali się
  • Odpowiedz