Wpis z mikrobloga

Ale ciekawostka - taxiarze z niemiec robią dużo więcej - np. sprowadzone 3 letnie auto z Niemiec potrafi mieć po 400 tys km.


@Jokker: bo taksiarze z niemiec (w większości) pracują w korporacji, a nie na własną kieszeń, a w korporacji - auto musi zarabiać, skoro jest nowe i sprawne - to ma jeździć, więc jeździ na 3 zmiany z 3ma kierowcami jeżdzącymi na telefon od klienta do klienta, a
  • Odpowiedz
  • 1
@sailor_73 pewnie spore rachunki za prąd dostawałeś co miesiąc jezdzac na światłach mijania. Policzyles ile przycebulic można w skali roku? Akumulator o jakieś 2 promile dłużej pochodzi więc to jakieś 30gr do tego żarówki pewnie z 10 na 2 lata. Więc tak ledy "zwrócą" się za jakieś 17lat. Szkoda że te pseudo światła nic nie dają...
  • Odpowiedz
@Rozmyk: Istnieją na rynku ledy które mają homologację, zakładane są zgodnie z przepisami i są lepiej widoczne niż tradycyjne światła mijania. Ma to na celu odciążenie alternatora i instalacji elektrycznej, a przede wszystkim są one mniej awaryjne od żarówki standardowej. W wielu samochodach występuje też problem z soczewkami w lampach, które "mlecznieją" po czasie (tracą przejrzystość) a koszt nowej lampy przyprawia o dreszcze. Na zdjęciu jednak widać typowe, tanie badziewie
  • Odpowiedz
W wielu samochodach występuje też problem z soczewkami w lampach, które "mlecznieją" po czasie (tracą przejrzystość) a koszt nowej lampy przyprawia o dreszcze.


@KaraczenMasta: To jest jedyny powód dla którego można rozważać montaż dziennych ledów. Jazda w ciągu dnia na światłach mijania zwłaszcza gdy z drugiej strony świeci upalne słońce = zmatowienie lamp mijania. Ale to tylko jeśli auto dużo jeździ. A jeśli ktoś jedzie 2 razy dziennie: rano do
  • Odpowiedz
Jak ktoś chce mieć prestiżowe i ekskluzywne dzienne to polecam moduł DRL który realizuje funkcję dziennych poprzez świecenie drogowymi na 30% mocy. Brak dodatkowego badziewia, zero wiercenia i działa.

@Buzol: to akurat nie jest "legalne", bo reflektory drogowe raczej nie mają homologacji na używanie jako światła dzienne. I to, że świecą z 30% normalnej mocy nic tu nie zmienia.

Na rynku naprawdę nie brakuje porządnych DRL z homologacją, które świecą
  • Odpowiedz
@krzeselko: To jest w pełni legalne. Światła drogowe w każdym aucie które zostały dopuszczone do ruchu mają homologację jak i cały reflektor. W przepisach wyraźnie stoii, że światła dzienne powinny świecić do w przód i nie oślepiać kierujących, są też podane dane na temat ich rozstawu, wysokości itp. Światła drogowe spełniają te wymagania.
  • Odpowiedz
@Jestem_Tutaj:całkiem dobre osram night breaker świecące jasnym acz nie rażącym światłem to wydatek rzędu 25pln za sztukę. Dłuższy czas jeździłem na jakimś gownie (5pln/sztuka) i lepiej świeciło to niż jakies januszpolled [made in PRC]
  • Odpowiedz