Wpis z mikrobloga

@epll: @mj-karol: @Krzyszy: Dziwnie powiedział kontroler
- "when ready report SOULS on board"

Zawsze mnie uczono, że jest różnica między POB (person on board) a Souls - souls podobno używało się do określenia martwych pasażerów...
@o8fhu: @epll: Nie znam się, ale może souls on board dotyczy tylko żywych osób (info potrzebne przy ewakuacji), a person może także dotyczyć np. ciała w luku bagażowym (ważne w przypadku katastrofy, aby móc się doliczyć trupów)?
Może tutaj jest różnica?
@mehmed: No nie wiem - dla mnie SOUL to dusza, czyli coś innego (po śmierci DUSZA idzie do "nieba" xD) niż PERSON jako osoba. Przynajmniej ja mam takie skojarzenie.
@o8fhu: No właśnie. Umarł, więc dusza sobie poszła i jej nie ma, zostaje samo person jako określenie na człowieka. Nie ważne czy martwego, czy żywego. Dlatego dopóki żyje, to jest soul, bo ma tę duszę. Trup nie ma.
@o8fhu: Może inaczej, bo nie zdążyłem edytować.

Na pokładzie jest 199 żywych osób i jeden trup w luku. Czyli mamy 199 souls, bo tyle ma jeszcze duszę "w sobie", a 200 person, bo zbiór person zawiera wszystkich, nie dyskryminując na żywych lub nie. :)

Tak przynajmniej jest według logiki, ale nie jestem pewny jak w lotnictwie, bo tam czasem rządzą zwyczajowe określenia.
@mehmed: No właśnie ja byłem uczony na odwrót
- ATC "Report POB and fuel on board"
- PILOT "We have 160 pob and 4 souls"

Dla mnie to 160 żywych i cztery trupy. I na tym zakończmy te dywagacje ;)
@o8fhu: @epll: @mehmed: 'Souls on board' to raczej jakaś zaszłość historyczna, bo Doc. 9432 nie ma takiej frazeologii. W standardzie jest zapytanie o ilość żywych osób na pokładzie - wszystkich łącznie z załogą, dla potrzeb ewakuacji/pomocy medycznej i o masę paliwa - dla potrzeb akcji gaśniczych.
@Sztabowy: @mehmed:

Widzę, że nie tylko mnie tak uczono, cytat z jakiegoś forum ;)