Wpis z mikrobloga

MPK WROCŁAW OGŁOSIŁO PRZETARG NA 40 NOWYCH TRAMWAJÓW

Żeby jednak nie było zbyt różowo:

1) Cena maksymalna za 1 tramwaj wynosi 4.9mln PLN
2) Tramwaje muszą posiadać minimalnie 25% niskiej podłogi i klimatyzację

Reasumując - przyjedzie 40 tramwajów wysokopodłogowych z jednymi niskimi drzwiami i będziemy się w nich kisić przez najbliższe 20 lat, bo tyle średnio jeżdżą tramwaje. Gdy wszystkie miasta i wiochy typu Grudziądz będą już miały niskopodłogowy tabor tramwajowy, we Wrocławiu ochoczo będziemy się wspinać po schodach. Witamy #!$%@? w 2040 roku, gdzie Wrocław dalej ma wysokopodłogowe tramwaje.

Swoją drogą, żelazna logika MPK poraża. Uparli się, by kupować jak najwięcej za to, co mają. Jakby nie można było ogłosić przetargu na 20 lub 25 sztuk w 100% niskopodłogowych, to nie #!$%@?, WINCYJ.gif

Ale jak to kiedyś wiceprezes MPK powiedział, Wrocławiowi nie są potrzebne nowoczesne tramwaje, tylko nowe, a Moderus Beta niczym nie różni się od Pesy, tylko ceną.

#wroclaw #mpkwroclaw #komunikacjamiejska #tramwaje @mroz3
Pobierz w.....o - MPK WROCŁAW OGŁOSIŁO PRZETARG NA 40 NOWYCH TRAMWAJÓW


Żeby jednak nie b...
źródło: comment_MLnU2uddK5pdae6LVeoexx7xg2aYiBWU.jpg
  • 76
@donmuchito1992: Ale ileż można? 105-tki dobijają już do 40tki (te najstarsze).

@Jagoda-: No właśnie o tym mówię, kupią Biedę i 30-40 lat będziemy się wspinać do wysokopodłogowych tramwajów. Żeby było śmieszniej - 40, czyli m.in. na Nowy Dwór będą jeździć Biedarusy. Nowoczesność w #!$%@? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

@boryss: No
@wiedro: A ja uważam, że skoro tramwaje we Wrocławiu w szczycie są przeludnione, to wolałbym większy tabor ze schodami niż mniejszy, do którego się łatwiej wchodzi, ale nie ma w nim miejsca. Zakładając, że większa liczba tramwajów wiązać się będzie z nasileniem częstotliwości ich kursowania.

Kilka razy już próbowałem się przesiąść z samochodu w tramwaj, ale nie dawałem rady, bo jak mam jechać ściśnięty pomiędzy śmierdzącymi ludźmi, to już wolę sobie
@Little_Juice: Pytanie nie powinno brzmieć, czy prezydent miasta ma możliwość wpływu na prezesa MPK? Tylko, czy prezes ma jakiś wpływ na prezydenta miasta. To jaki się ma budżet na zakupy nie bierze się znikąd.
@Tarec: Są przepełnione, bo jeżdżą za rzadko. Są przepełnione, bo są za krótkie. Nie sztuką jest kupić tramwaj, który ma schody i prawie nie ma siedzeń, by upchać w nim bydło. Sztuką jest kupić odpowiednio długi tramwaj, który pomieści ludzi. Lub kupić odpowiednio dużo, by nie jeździły zapchane. Nie stać nas na żadną z tych opcji, kupowane jest więc byle co, byle jak, byle kupić.

@justkilling: To już bym wolał
@Dzonzi: Nie. Wyceniają je tak, bo mogą. Bo tyle to kosztuje. Im tramwaj ma więcej procent niskiej podłogi, tym droższy jest, bo tym trudniej wsadzić silniki do niego. Tak, tramwaj ma więcej niż jeden silnik. W autobusie masz prosto, dasz jeden z tyłu i cacy. W tramwaju masz przynajmniej 4 i generalnie zazwyczaj one napędzają każdy wózek. Weź to ładnie schowaj, gdy masz podłogę płaską jak stół. A do tego wszystkie