Wpis z mikrobloga

@motonita: w takim rozwiązaniu parametry się tak zmieniają że wychodzi na 0 poprawy w stosunku do typowych rozwiązań, producenci już dawno doszli do idealnych parametrów skoku cylindra dla diesla i benzyny. gdy tłok siłą rzeczy będzie zbyt wolno poruszał się przy zapłonie to go rozsadzi lub szybko uszkodzi.
@motonita: ale w GMP jest największe cisnienie sprężania. w jego okolicach inicjowany jest zapłon właśnie po to, aby maksymalne siły wynikające z procesu spalania działały na tłok własnie przy mniej więcej 90 stopniowym wykorbieniu wału. twoje rozwiązanie przy założeniu, że zapłon następuje tuż przed GMP marnowałoby sporo potencjalnego momentu.
@progejmer: Czemu w takim silniku tłok miałby się poruszać wolniej? Przecież skok tłoka byłby identyczny jak w silniku z cylindrem umieszczonym promieniście, różnica polega na tym, że GMP i DMP przypadają na inne stopnie obrotu wału.