Wpis z mikrobloga

@niki_niki: Dwa pokolenia temu silnik malucha nie był niczym zaawansowanym technologicznie toteż używanie tagu inżynieriaporn w stosunku do podobnych rozwiązań jest próbą zwrócenia na siebie uwagi i przyklejenie sobie łatki ekscentryka.
Podobnych konstrukcji powstały dziesiątki, ludzie się nimi podniecili i równie szybko o nich zapomnieli. Raz na jakiś czas ktoś to ponownie odkrywa i wynalazek robi kolejną rundkę po internecie indukując falę entuzjazmu.
Można iść spać spokojnie, żadnej rewolucji nie ma.
Co sądzicie o mojej koncepcji silnika tłokowego, aczkolwiek nie spalinowego, a parowego. Zasada działania: Bojler ogrzewany dowolnym paliwem np. LPG, napędza silnik parowy, a ten generuje prąd. Elektrozawory otwierają i zamykają się nadając odpowiednią ilość cykli na minutę, magnesy stałe i cewki tworzą prądnicę, generującą prąd, który ładuje akumulatory, a te pełnią funkcję bufora w razie większego zapotrzebowania pojazdu w prąd, który płynie do silników przy kołach. Wyeliminowanie wału korbowego sprawia, że
Pobierz motonita - Co sądzicie o mojej koncepcji silnika tłokowego, aczkolwiek nie spalinoweg...
źródło: comment_8MfOj3rRQDN71ZnQc7XyFOnIKGSYAI5G.jpg
@motonita: nic nie rozumiem ale brzmi ciekawie. co jakby to spaliny mialy byc zrodlem energii? spaliny ktore nawarstwialy by sie w komorze napieralyby na jakis tlok, ktory by produkowal energie pod wplywem naporu spalin, ktore by sie zbieraly. na podobnej zasadzie dzialaja elektrownie jadrowe napedzane para.
@instinCtoriginal: Para jest wytwarzana w kotle, zewnętrznie. Dostarczana jest do silnika tłokowego poprzez zawory. Silnik działa na takiej samej zasadzie jak silnik spalinowy tylko gazem roboczym jest para a nie spaliny.

Zamiast wału korbowego i korbowodu, który zamienia ruch posuwisto zwrotny na ruch obrotowy dla prądnicy jest zastosowane urządzenie, które wytwarza prąd poprzez ruch posuwisto zwrotny.
jak już masz pare pod ciśnieniem, to lepiej kręcić wałem twornika za pomocą turbiny. Nie potrzebujesz żadnych zaworów, nie ma ruchu posuwisto-zwrotnego, więc nie tracisz energii na zawracanie tłoków, do tego mniejszy hałas i wibracje. Ale to też bez sensu, bo lepiej spalać LPG w silniku turbowentylatorowym, niż grzać wodę na parę.
@instinCtoriginal: Jak pisałem wyżej Toyota zrobiła taki silnik spalinowy (dowiedziałem się jak swoją koncepcje wykombinowałem i sprawdzałem czy ktoś na to nie wpadł) Ten silnik to jednocylindrowy dwusuw, gdzie tłok jest cofany przez poduszkę powietrzną do pozycji górnej. W czasie testów silnik ten osiągnął 42% sprawności co jest niezłym wynikiem jak na dwusuwa.
Pobierz motonita - @instinCtoriginal: Jak pisałem wyżej Toyota zrobiła taki silnik spalinowy ...
źródło: comment_YHSaNageNUpbcSleDv9VIm09TNBKy4jj.jpg
@progejmer: Ok. sądzę, że z pewnością miałoby to wiekszą sprawność niż zwykły silnik parowy, ciekawym zastosowanie mogłoby być natomiast zamontowanie takiego silnika-wytrównicy przy kotle C.O. i ładowanie nim akumulatorów, które z kolei zasilałyby pompy, dmuchawy(poprzez falownik), a nadmiar energii mógłby być zużyty w domu np, do oświetlenia. Chłodzenie pary ogrzewałoby grzejniki w domu, czyli ciepło by się nie marnowało. Ewentualnie w pojazdach można by zastosować hybrydę takiego rozwiązania z silnikiem stirlinga.