Jak mnie zbanują na wykopie to wrócę jako Beamdog_sucks. To co oni odwalają przechodzi ludzkie pojęcie, mianowicie (pomijając moje wcześniejsze uwagi) przypisują sobie zasługi Black Isle, choć są tylko MODDERAMI, ani na Steam, ani na GOG nie ma nawet wzmianki o firmie, która stworzyła Planescape: Torment (czyli Black Isle). Każdy kto kupi EE jest paserem i powinien się wstydzić. Złodzieje, rak branży, hieny, pasożyty... Zresztą oddam głos Morte:
@Bethesda_sucks to co oni robią z legendami rpg to jakaś tragedia. Dziwi mnie jedynie jakim cudem otrzymali pozwolenie i prawa do takie działania z tymi markami. Rozumiem remaster starej serii gier, ale do cholery takie bezczelne przywłaszcza je cudzej pracy?
@yowie91: Wydaje mi się, że pozwolenie dostali, ponieważ te marki (choć legendarne) same w sobie już nie zarabiają. Albo przynoszą jakieś grosze. A tak jest szansa, że coś się znowu rozkręci. Tylko kasa. :(
@Bethesda_sucks: Będę się czepiał, ale nie jest tak, że to wynika z standardu tych stron. Zawsze ostatni dev jest wymieniany. Jakby wycięli logo oryginalnego deva z gry, to jest coś za co powinni wieszać.
@sejsmita: No co ty gadasz, spójrz sobie chociażby na reedycję Turoka 2 albo System Shock 2 albo nawet Fallouty (strach, że to piszę, ale już Bethesda ma wyższe standardy). Oczywiście, że developer jest wymieniany. Nic tylko drzeć szaty na takie gadanie, przecież to skandal, że oryginalna firma nie jest wymienia i nie ma tu znaczenia, że przestała istnieć, a prawa do marki należą teraz do kogoś innego.
@ofczy: Nic nie zapłacili, po prostu Black Isle już nie istnieje więc nic im za to nie zrobią, a dla wizerunku ich firmy lepiej jest jeśli przedstawiają się jako "developerzy", a nie "modderzy", którymi de facto są.
@Bethesda_sucks: To jeszcze raz. Black Isle na 99,99% nie mial nigdy praw do marki ani tytulu Planescape: Torment. Mial je Interplay. Sam interplay we wrzesniu 2016 roku zrobil wyprzedaz tytulow. W ofercie jaka dostalem nie bylo najwiekszych marek, ale byly dosc znane i lubiane. Te perelki pewnie poszly obok, w prywatnych aukcjach wielkich firm. Beamdog dal najwiecej to kupil sobie prawa majatkowe i ma.
Malo tego - ma prawo wpisac ze jest developerem, bo wystarczy, ze wzial repo i zbudowal gre na nowo dodajac kilka steamowych ficzerow i upscaling do rozdzialki. Jedyne do czego bym sie p-------l i do czego gracza maja prawo to gdy w creditsach nie bedzie wzmianki o oryginalnych tworcach, chociaz to i tak lezy w gestii
@ofczy @Bethesda_sucks Ktoś jednak trzymał prawa do marki w garści. Dokładnie nie pamiętam kto to był, ale na przestrzeni lat prawa do Baldura, Icewinda i Tormenta przechodziły z rąk do rąk. Mimo wspaniałej legendy zapewne wartość rynkowa tych praw spadła drastycznie, więc nawet ich wykupienie przez tak małe studio jak beamdog nie stanowiło dla nich problemu.
@Bethesda_sucks: Na gogu system shock remastered ma obydwu devów, ale już na steam jednego, najnowszego. Druga sprawa, moim zdaniem ważniejsza i tu masz zdecydowanie rację, to wycięcie oryginalnego twórcy z napisów początkowych/intra - to jest k-------o na wielką skalę. Generalnie nic się niestety nie da z tym zrobić, można nienawidzić tę gównofirmę bardziej i wytykać to przy każdej okazji.
@ofczy: przynajmniej w tym przypadku mają dobry powód, by ten #boldupy mieć :)
Napiszę jeszcze tylko, że zakładam, że podpisano te umowy z właściwymi stronami. Jak to jest naprawdę, to pewnie zobaczymy w ciągu najbliższych lat, czy ktoś się w końcu przypulta ;)
@Bethesda_sucks: No dobra ale jak to w ogóle możliwe, że Beamdog dostał prawa do wydania Tormenta? Odkupili od Black Isle? Jeśli tak to z prawnego punktu widzenia teraz Torment należy do nich.
@Bethesda_sucks: Nie wierze ze to mowie, ale w tym wypadku ciesze sie, ze prawa do Fallouta ma Bethesda. Jeszcze tylko brakowalo zeby Beamdogsy sie do pierwszych czesci dobraly.
#gry #rpg #crpg #pcmasterrace #torment #rakcontent #bethesdasucks
https://www.gog.com/game/planescape_torment_enhanced_edition
@Bethesda_sucks: Będę się czepiał, ale nie jest tak, że to wynika z standardu tych stron. Zawsze ostatni dev jest wymieniany. Jakby wycięli logo oryginalnego deva z gry, to jest coś za co powinni wieszać.
@Bethesda_sucks: To jeszcze raz. Black Isle na 99,99% nie mial nigdy praw do marki ani tytulu Planescape: Torment. Mial je Interplay. Sam interplay we wrzesniu 2016 roku zrobil wyprzedaz tytulow. W ofercie jaka dostalem nie bylo najwiekszych marek, ale byly dosc znane i lubiane. Te perelki pewnie poszly obok, w prywatnych aukcjach wielkich firm. Beamdog dal najwiecej to kupil sobie prawa majatkowe i ma.
Malo tego - ma prawo wpisac ze jest developerem, bo wystarczy, ze wzial repo i zbudowal gre na nowo dodajac kilka steamowych ficzerow i upscaling do rozdzialki. Jedyne do czego bym sie p-------l i do czego gracza maja prawo to gdy w creditsach nie bedzie wzmianki o oryginalnych tworcach, chociaz to i tak lezy w gestii
@ofczy: lol
Tylko, że prace nad P:T EE trwają od ponad roku więc nie wiesz o czym piszesz. Reszty nie chce mi się nawet komentować.
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/846778914538078208
@Bethesda_sucks: Prychłem. Masz mojego plusa.
Black Isle było deweloperem i nie miało nigdy praw do wytwarzanych przez siebie gier.
Napiszę jeszcze tylko, że zakładam, że podpisano te umowy z właściwymi stronami. Jak to jest naprawdę, to pewnie zobaczymy w ciągu najbliższych lat, czy ktoś się w końcu przypulta ;)
https://www.gog.com/game/planescape_torment_enhanced_edition
@