Wpis z mikrobloga

#grafika #grafikakomputerowa #blender #grafika3d

Pytanie o nauke i kariere.

W webdevie umialbym komus wskazac i pokierowac na poczatku kariera, na poczatku uczy sie ogolnie zagadnien programistycznych, pozniej robi specjalizacje w kierunku admin/frontend/backend i pozniej coraz bardziej sie specjalizuje w kilku technologiach. A jak to wyglada w grafice?

Jezeli ktos chce sie uczyc projektowania, modelowania i animacji postaci do gier, od A do Z, czyli:
-character design
-concept art
-3d modeling
-3d animations
-ew. export i podpiecie tego pod jakis silnik graficzny np Unity3D albo Unreal Engine.

Z czego taka osoba sie uczy, z ksiazek, tutoriale, platne kursy czy wylacznie studia?
Jak taka osoba sie uczy? W ogole da sie/powinno uczyc tych wszystkich zagadnien? Jednoczesnie czy po kolei?
Skad brac dobre materialy jezeli ktos na powaznie mysli o tej sciezce kariery?
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Melcma:

Z czego taka osoba sie uczy, z ksiazek, tutoriale, platne kursy czy wylacznie studia?

studiów nie ma. Reszta ok jest, są dobre książki do tego, są pro kołcze którzy mogą wyszkolić

Jak taka osoba sie uczy? W ogóle da sie/powinno uczyć tych wszystkich zagadnień? Jednocześnie czy
  • Odpowiedz
@Melcma: Ja wypowiem się z mojej perspektywy, czyli raczej osoby która dopiero coś zaczyna zarabiać na 3d, ale nie pracuje w branży gier, choć chciałbym i się trochę zaczynam w to wkręcać.

Sama grafika 3d to jest bardziej złożone zagadnienie, niż by się zdawało. Tak jak pisał kolega @Naxster, nikt w dzisiejszych czasach nie jest człowiekiem orkiestrą, a ludzie raczej się specjalizują a niżeli zajmują się wszystkim po trochu.
  • Odpowiedz