Wpis z mikrobloga

#grafika #grafikakomputerowa #blender #grafika3d

Pytanie o nauke i kariere.

W webdevie umialbym komus wskazac i pokierowac na poczatku kariera, na poczatku uczy sie ogolnie zagadnien programistycznych, pozniej robi specjalizacje w kierunku admin/frontend/backend i pozniej coraz bardziej sie specjalizuje w kilku technologiach. A jak to wyglada w grafice?

Jezeli ktos chce sie uczyc projektowania, modelowania i animacji postaci do gier, od A do Z, czyli:
-character design
-concept art
-3d modeling
-3d animations
-ew. export i podpiecie tego pod jakis silnik graficzny np Unity3D albo Unreal Engine.

Z czego taka osoba sie uczy, z ksiazek, tutoriale, platne kursy czy wylacznie studia?
Jak taka osoba sie uczy? W ogole da sie/powinno uczyc tych wszystkich zagadnien? Jednoczesnie czy po kolei?
Skad brac dobre materialy jezeli ktos na powaznie mysli o tej sciezce kariery?
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Melcma: O własnie zpaomniałem napisać dwóch rzeczy:

1) zaczynasz biorąc program i robiąc wszystko. Serio nei widzę innej opcji. Siadasz, uczysz się jak go obsługiwać, jak modelować potem jak teksturować potem jak renderować. Potem robisz własne koncepty rzeczy, broni, postaci. Jak docierasz do postaci uczysz sie rigowania i animowania. Jak liznąłeś wszystkiego to ćwiczysz się bardziej w kierunku np ściągasz modele postaci by je animować, albo na odwrót, robisz postaci i ściągasz mocapy.

2) jak już masz wiedzę "jak to działa" dalsza wiedza to wiedza o tym jak obsługiwać programy tak naprawdę. Jak najbardziej można powiedzieć, ze ktos "umie sculptować" ale prędzej powie "robię w Zbrushu". ?Nie tyle "umiesz teksturować" co "ogarniasz substaince paintera". Swoje obecne skilla kategoryzuję po tym jakie programy
  • Odpowiedz
@Melcma: no to w skrócie tak, jak Ty zacząłeś ogarniać web dev. Nawet jeżeli się uczyłeś na politechnice, to Twoja wiedza wypłynęła najpewniej z google. To w gruncie rzeczy podobne sprawy.
  • Odpowiedz
@einz: tylko, ze ja potrafilbym wskazac komus jak zostac dobrym developerem z samych ksiazek i wskazalbym palcem konkretne kursy i zagadnienia/technologie i jakie konkretne projekty powinien potrafic wykonac, nie wiem jak w grafice, pewnie troche inaczej to wyglada
  • Odpowiedz
@einz: @Naxster: @loczyn:
Jak wyglada zapotrzebowanie na specjalistow z konkretnyc dziedzin?
Strzelam, ze tak jak w webdevie jest za duzo osob, ktore cos tam potrafia narysowac czyli concept artistow, a brakuje animatorow/after effects/3d printings czyli ludzi z bardziej techniczna wiedza.

Probowalem zgooglowac jak to wyglada, na ilu kandydatow przypada jedno miejsce pracy albo na odwrot, ale nie umiem znalezc dobrego zrodla oprocz wpisywania konkretnych rol w
  • Odpowiedz
e: rynek europa zachodnia - kraje skandynawskie, germanskie i brytyjskie glownie ale o Polsce tez chce sie dowiedziec
  • Odpowiedz
Jak wyglada zapotrzebowanie na specjalistow z konkretnyc dziedzin?

FXiarze i animatorzy postaci - ale dobrzy mają najłatwiej z robotą.
Najgorzej mają chyba digital painterzy (2D) oraz modelatorzy.

Strzelam, ze tak jak w webdevie jest za duzo osob, ktore cos tam potrafia narysowac czyli concept artistow, a brakuje animatorow/after effects/3d printings czyli ludzi z bardziej techniczna wiedza.

Tak, zdecydowanie brakuje tych mocnych technicznie.
  • Odpowiedz
e: rynek europa zachodnia - kraje skandynawskie, germanskie i brytyjskie glownie ale o Polsce tez chce sie dowiedziec


@Melcma: Wszędzie jest podobnie. To branża jak programowanie, nie lokalna, a globalna.
Np character artist zawsze ma trudniej o robotę niż environment artist, niezależnie gdzie na globie jesteś.
  • Odpowiedz
Nauka to też nie jest tak, że bierzesz podręcznik jak z anatomii i wiedza tam jest uniwersalna.


@einz: Lol jak nie :D
Oczywiście, że grafika 2D i 3D ma swoje podwaliny. Taką podwaliną jest też właśnie anatomia.

Na dobrą sprawę jak masz pojęcie o kompozycji, kolorze, świetle, kształcie, anatomii to jedyne co pozostaje to nauczyć się softu co jest
  • Odpowiedz
@Melcma: Książki uczące modelowania 3d warto odpuścić. Więcej znajdziesz w sieci. Ważne jest żeby usiąść i zacząć coś robić. Jedyne książki jakie Ci się mogą przydać to książki z anatomii np. Anatomy 4 Sculptors, Anatomy for 3D Artists od 3D Total, może jakaś figurka.

Po prostu ważne jest samozaparcie, motywacja, określony cel. Zacząłem z grafiką 2dgdy mialem 14 lat, grafiką 3d zaczałem interesować w wieku 15 lat. Na swojej drodze
  • Odpowiedz