Wpis z mikrobloga

#grafika #grafikakomputerowa #blender #grafika3d

Pytanie o nauke i kariere.

W webdevie umialbym komus wskazac i pokierowac na poczatku kariera, na poczatku uczy sie ogolnie zagadnien programistycznych, pozniej robi specjalizacje w kierunku admin/frontend/backend i pozniej coraz bardziej sie specjalizuje w kilku technologiach. A jak to wyglada w grafice?

Jezeli ktos chce sie uczyc projektowania, modelowania i animacji postaci do gier, od A do Z, czyli:
-character design
-concept art
-3d modeling
-3d animations
-ew. export i podpiecie tego pod jakis silnik graficzny np Unity3D albo Unreal Engine.

Z czego taka osoba sie uczy, z ksiazek, tutoriale, platne kursy czy wylacznie studia?
Jak taka osoba sie uczy? W ogole da sie/powinno uczyc tych wszystkich zagadnien? Jednoczesnie czy po kolei?
Skad brac dobre materialy jezeli ktos na powaznie mysli o tej sciezce kariery?
  • 32
@Melcma:

Z czego taka osoba sie uczy, z ksiazek, tutoriale, platne kursy czy wylacznie studia?

studiów nie ma. Reszta ok jest, są dobre książki do tego, są pro kołcze którzy mogą wyszkolić

Jak taka osoba sie uczy? W ogóle da sie/powinno uczyć tych wszystkich zagadnień? Jednocześnie czy po kolei?

Da się liznąć wszystkiego nie da się specjlanie być pro we wszystkim.
concept art to 2D, character design to dwie osoby jedna
@Melcma: Ja wypowiem się z mojej perspektywy, czyli raczej osoby która dopiero coś zaczyna zarabiać na 3d, ale nie pracuje w branży gier, choć chciałbym i się trochę zaczynam w to wkręcać.

Sama grafika 3d to jest bardziej złożone zagadnienie, niż by się zdawało. Tak jak pisał kolega @Naxster, nikt w dzisiejszych czasach nie jest człowiekiem orkiestrą, a ludzie raczej się specjalizują a niżeli zajmują się wszystkim po trochu. Jeżeli