Wpis z mikrobloga

Pytanie do osób bardziej doświadczonych w #unity3d.
Cisnę już którąś gierkę z udemy, zaczyna mnie to męczyć. Wiem, że dużo się nauczę, ale wolałbym zabrać się za coś swojego.
Pytanie czy lepiej jeszcze się przemęczyć jeszcze kilka... dziesiat(?) godzin, żeby potem swobodnie lecieć ze swoim projektem, czy jebnąć tym i robić swoje? Chętnie przytulę każdą radę dłuższą niż te z ankiety.

Nauka od podstaw:

  • Kilka tutoriali z pełnych gierek na dobry początek 29.4% (5)
  • Jedna gierka z tutoriala, potem swój projekt. 35.3% (6)
  • Od początku robić wszystko samemu z dokumentacją. 35.3% (6)

Oddanych głosów: 17

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Motloch: Wiekszosc tutoriali jest zdezaktualizowana. Znajdz jakis aktualny, ogarnij podstawowe narzedzia i pozniej pracuj z dokumentacja. Najwieksze problemy pewnie bedziesz mial tak jak ja ze skryptami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Re-volt: No jedną w pełni grywalną gierkę z tutka mam, do tego sam z dokumentacją napisałem działające QTE na UI, które można wrzucić do jakiegoś projektu.
Wiem, że grę sam napiszę, ale pewnie z milionem niedociągnięć i okrężną drogą, stąd wątpliwości, czy nie lepiej jeszcze przemęczyć się z tutkiem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Motloch: Ale co patrzysz na utuka i programujesz tak jak tam oni? Jesli tak to dużo się nauczysz jeśli tylko patrzysz to potem jak siadziesz to nie bedziesz wiedział co i jak
  • Odpowiedz
@n1troo: Oglądam 5-10min, potem robię sam to co on robił przez ten czas i tak w kółko.
Ale na dłuższą metę robi się to nudne męczące, bo właściwie nic nie robię sam. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Motloch: Najlepsze efekty daje mieszanie teorii z praktyką. Czyli poucz się trochę, by załapać podstawy, a potem zacznij pisać coś swojego. Wtedy napotkasz sporo różnych problemów, na które będziesz musiał sam znaleźć odpowiedzi. Za jakiś czas wróć do tutoriali/książek i zobaczysz, że wyniesiesz z nich znacznie więcej, niż gdybyś tylko się uczył.
  • Odpowiedz
@Motloch: dla mnie ta metoda działała zawsze. Ogladałem a potem robiłem sam i po drodze co chwilę zastanawiałem się jak to dalej leciało ;)

Jak czujesz się na siłach to rób już coś swojego, ale nie zaczynaj od czegoś co jest ponad Twoje siły, na poczatek zrob coś by w ogóle działało byś połechtał swoje ego. Potem coś trudniejszego i dopiero siadaj do swojego projektu.
Bo bez doświadczenia pewnie ten
  • Odpowiedz