Wpis z mikrobloga

Hey Mirki z #wroclaw #motocykle
Pomoże mi ktoś odpalić #romet #125cc - ja jestem zupełnie zielony z mechaniki.
Moto stało sobie cała zimę w garażu, przy grzejniczku w ciepełku garażu podziemnego. Moto nowe, rozrusznik elektryczny kręci, więc bateria sprawna.
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bateria sprawna

@kidzior: Ale czy rozrusznik pracuje z taką samą prędkością jak w lato? Miałem kiedyś sytuację w której też mi rozrusznik kręcił, ale za wolno na zapłon ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kidzior: to wtrysk czy gaźnik?
Sprawdź napięcie przy kręcącym sie rozruszniku, ile potrzebuje moduł w romecie nie wiem, ale raczej powyżej 10V.
Jak gaźnik to trzeba by go wyjąc i wyczyścić, wyplukać komorę pływakową i przedmuchać dysze nawet bez ich zdejmowania, tylko najpierw sprawdź i zapamiętaj ustawienia śrub regulacyjnych, dokręć je do końca licząc dokładnie ile trzeba było je obrócić (im dokładniej tym lepiej).

Albo czy to gazior czy wtrysk zdejmij filtr powietrza i odpalaj autostartem w spray, na wyłączonym/zamkniętym ssaniu robiąc przerwy żeby nie przegrzać
  • Odpowiedz
@MattePRL: tak samo.

@Gixaar: no właśnie widzisz - bardzo dziękuję, za ten opis, ale jak napisałem wcześniej - ja się naprawdę nie znam na mechanice i tego zwyczajnie nie potrafię dobrze zrobić. Dlatego szukam pomocy u kogoś, kto to lepiej ogarnia.
  • Odpowiedz
@kidzior: a co to za model? ja mam softa, z rozrusznika nie chciał pójść ale na szczęście mam kopniaka i dwa machnięcia i zagadał wczoraj po paru miesiącach i wcale w jakichś super warunkach nie stał. jak się zagrzał to już ze startera odpalał.
  • Odpowiedz
@daczka92: ZetKA 125. Na kopniaka już się namachałem i niestety nie ruszył.

Zeszłą zimę jeździłem nim z tylko miesięczną przerwą, bo było pełno śniegu na drogach i po tym miesiącu hibernacji odpalił po kilkunastu silnych kopniakach. Tym razem stał trochę dłużej i są problemy.
  • Odpowiedz