Wpis z mikrobloga

mam automat i mam tak
P
R
N
D
2
1

2 i 1 to są w razie jakby przyczepkę ciagać. A układ ten jest jedynym logicznym bo juz nieraz się nad tym zastanawiałem bo początkowo też mi to dziwnie wyglądało. u mnie D musi być obok 2 i 1 bo na 2 można zmienić w czasie jazdy więc muszą być po kolei.
@ScaRRyMaN: W swoim 15-letnim strupie nie próbowałem, w nowych autach pewnie komputer nie wrzuci biegu. Ale kolejność PRND została ustalona 60lat temu, i podając za wikipedią: "[...] W późniejszym okresie do skrzyń wprowadzono sterowanie elektryczne i elektroniczne, więcej przełożeń etc. [...]". Podejrzewam więc, że w momencie jak ustalano kolejność zmiana z D na R coś jednak powodowała ;)
@motojanusz: nie wiem :D nigdy nie ciągałem przyczepy. 2 to jest że max 2 bieg się załącza a 1 to max 1. I zauważyłem, ze na 1 i 2 auto tak jakby hamuje silnikiem. Na D jak się pusci gaz to jedzie prawie jak na luzie.