Wpis z mikrobloga

Znajomy ma problem ze swoim BMW E46 330XD z automatyczną skrzynia biegów. Mianowicie po wrzuceniu z N na D lub R, samochód dostaje wibracji. Bardzo odczuwalne i słyszalne. Po przelaczeniu na N ustaje. Po puszczaniu hamulca i nawet przy powolnym toczeniu się samochodu wibracje ustaja. Wymienione zostało sprzęgło kinetyczne, poduszki pod silnikiem i pod skrzynia. Wszystkie tuleje zawieszenia, olej w skrzyni, filtr. Chyba już z 3 mechaników na to patrzylo i żaden nie wie co to może być. Znajomy wcześniej miał 330d też z automatem i nic się takiego nie działo. Zauważyłem, że po wbiciu D lub R to tył przysiada. Spotkał się ktoś z czymś takim i ma pomysł co to może być?
#bmw #e46 #motoryzacja #330xd #samochody
  • 22
To może być wina skrzyni. Współczuję ( ͡° ͜ʖ ͡°) W xd w automacie jest niestandardowa skrzynia, w zwykłej wersji można wymienić skrzynię za parę stówek, a w xd to jest parę k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Smule: Ogólnie oprócz tego nie ma żadnych innych symptomów wskazujących, że ze skrzynią coś może być nie tak. Biegi przerzuca płynnie, żadnych zrywów, redukuje odpowiednio. Mechanicy też twierdzą, że wszystko jest git.
@Horvath sprawdzilbym jakie jest obciazenie silnika na biegu jalowymm czyli n lub p i na d lub r. Ewentualnie czy nie ma zwalonych korekt bo to może być wina samego silnika i jakiejś niewydolność a nieskrzyni
@Horvath no ale to normalne w automacie ze lekko ciągnie. I przysiadanie dupy tez. Mam to samo. Wcisniecir hamulca nie rozlacza skrzyni od silnika. W trybie d lub r zawsze aut jest na biegu