no bo w automatach jest ten torque converter i on wgl nie wymaga wykonywania jakiejś operacji przy zmianie biegów ? tak jak jest to w normalnym sprzęgle gdzie trzeba je wysprzęglać
@inDifferentBases: Bo w tradycyjnym automacie można powiedzieć, że na każdy bieg jest osobne sprzęgło. Po prostu zatrzymywane/zwalniane są różne elementy zespołu przekładni planetarnych wewnątrz skrzyni. Konwerter jest do ruszania i może w dawnych konstrukcjach wygładzał zmianę, bo nie spinał napędu na sztywno jak normalne sprzęgło. Dzisiejsze konwertery mają nawet zbudowaną blokadę, aby po ruszeniu nie marnowały energii na mielenie oleju.
Ruszamy z kolejnym #rozdajo – wygraj kartę podarunkową do Allegro o wartości 100 zł!
Aby wziąć udział w konkursie, zaplusuj ten wpis oraz w komentarzu krótko odpowiedz na pytanie konkursowe: Jeśli wygrasz, na co wydasz (lub do czego dołożysz) to 100 zł? ( ͡~ ͜ʖ͡°
Dlaczego w automatycznych skrzyniach biegów nie stosuje się normalnego sprzęgła ?
Są skrzynie automatyczne i zautomatyzowane...
Starsze automaty też miały lockup
@inDifferentBases: https://youtu.be/Skp5C4Zdb0c?t=7m48s Mercury Cuguar z 1972 a obroty latają na jednym biegu.