Wpis z mikrobloga

@graf_zero hmmm a jak gazowiec płynie powiedzmy z Kataru do Polski, przez zatokę Perska gdzie temp wody potrafi sięgać 30 stopni dalej przez nie mniej ciepłe morze arabskie, kanał sueski, morze Śródziemne i dalej do PL to sama izolacja wystarczy żeby utrzymać temperaturę - 162 stopni Celsjusza?, nie wymadrzam się tylko pytam, mam wrażenie że po takiej podróży bez chlodzebja na wskutek rozprezania się gazu większą część ładunku dosłownie pójdzie z dymem
@yancio: Normalne, gaz po obniżeniu temperatury do ok -163 C staje sie LNG( ciekły gaz), a to wiąże się z tym iż jego objętość zmniejsza się 600 krotnie. Jeśli metanowiec przewozi 125 tysiecy m3 lng to latwo policzyc ile to gazu.
@yancio:
@bladybezczel:
W transporcie w zbiorkach membranowych panuje praktycznie ciśnienie zbliżone do atmosferycznego. odparowywanie ładunku to około 0,2% na dzień, i tak jak wyżej wspomniano jest on ponownie skraplany i wtłaczany do zbiorników lub wykorzystywany do napędu. LNG wygląda jak woda i jest bezwonny.