Wpis z mikrobloga

Mirasy z #motoryzacja #offroad przymierzam się do zakupu czegoś z napędem na cztery koła, coś do wypadów za miasto bądź na "poligon" tzn łąkę :) Co zrobię z e39 którą jeżdżę na co dzień jeszcze nie wiem.

Stwierdziłem, że zamiast pakować się w coś kilkuletniego pójdę w kilkunastoletnie, sprawdzone konstrukcje. Miał być jeep, zj bądź wj, jednak po tym jak ciężko jest znaleźć coś ciekawego w przystępnej cenie zacząłem się rozglądać za innymi markami. Auto musi być większe niż 3-drzwiowy patrol co byśmy mogli z tyłu posadzić w foteliku syna i zabrać troche gratów jadąc na 2gi koniec kraju do rodziny.

Kilka dni temu byłem oglądać takiego to Pathfindera: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-pathfinder-oplacony-gotowy-do-rejestracji-ID6yDcGh.html Auto wydaje się trochę wymęczone, środek do prania (nie jest źle, ale raz na życie konkretne sprzątanie by mu się przydało). Z zewnątrz blachy nad kołami zjedzone (w internetach znalazłem już dawce), a chromowane detale lezą w bagażniku. Udało się troche utargować więc wyszło mi na zero z blacharką. Silnik chodzi, wydaje mi się, ze któraś z rolek do wymiany, ale ręki uciąć nie dam.
Teraz pytanie: na co patrzeć podczas bardziej szczegółowych oględzin na podnośniku etc. ewentualne wycieki, gumy itp. to standard, jak podejść do takiego auta co by nie kupić kupy złomu który będzie więcej stał u mechanika niż cieszył właściciela?

#kupujzwykopem #nissan #jeep #patrol #4x4
Ardeni - Mirasy z #motoryzacja #offroad przymierzam się do zakupu czegoś z napędem na...

źródło: comment_zYqirImGCvs6ZtLgrVt0uRNZDCSUCjgG.jpg

Pobierz
  • 24
@Ardeni:

Stwierdziłem, że zamiast pakować się w coś kilkuletniego pójdę w kilkunastoletnie, sprawdzone konstrukcje


Całkiem rozsądne podejście, a później piszesz

Kilka dni temu byłem oglądać takiego to Pathfindera


Ten model jest w Polsce mało popularny. Nie ma sensu się w to pchać, jeśli chcesz coś w miarę taniego to albo nadal szukaj Jeepa (za tyle spokojnie kupisz ZJota) albo już lepiej weź Nissana Terrano niż tego Pathfindera. Rozważ jeszcze Toyotę 4-Runner,
@BratProgramisty: Z tymi częściami to też tak myślałem, ale im dalej w las tym więcej wyczytałem ze natargali tego tyle, że jest z czego wybierać, a jeździ tak niedużo że wyścigów po części nie ma.

Terrano są głównie w dieslu, a wolałbym benzynę z gazem

Toyot na sprzedaż mniej niż tych nissanów

zj wydają się mniejsze, do tego mechanicznie chyba pokolenie wstecz, do tego ponoć koszty utrzymania robią swoje (tak tak
@Ardeni: Jak ma być duże to:
Terrano - 2.7 (chyba) tdi i jedziesz.
Patrol? - nie jezdzilem .
LR defender long - niesmiertelny.
jeep zj/zg - 5.2 v8, mega wygodne na trase, cos tam pali; ;]
jeep xj - popularne jak golf, nieśmiertelne 4.0 r6 ;] w miare tanie motanie

Przy czym, jak zaczniesz motać to nie będziesz chciał przez pół PL leciec 80kmh na kołach 35 bo oszalejesz ;]
@BratProgramisty: Wszystko racja, szanuje :)
@r0k0: Nie planuje aż takiego motania (jeszcze ;))

Moglibyście mi mimo racjonalnych pobudek za tym aby temat olać, napisać na co zwracać uwagę przy typowym przeglądzie auta tego typu?
@Ardeni polofty są ok, wystarczy wcisnąc android radio i masz wiekszość udogodnień nowych samochdów, z tylu mniej miejsca (z przodu omho lepiej niż w wielu nowych i większych) to fakt za to masa do mocy przy 4.0 rewelka i na LPG można jechać
@kaczor: popraw mnie, jeśli się mylę, ale w XJ i ZJ nie bardzo jest miejsce na butlę. Do zabawy to nie ma znaczenia, ale jak @Ardeni chce podróżowąć z gówniakiem i manelami, to już może stanowić problem.
Co do komfortu - patrol czy defender są siermiężne i trzeba się z tym liczyć (zwłaszcza ten ostatni). Discovery 2 wydawałoby się idealne, ale nie chcesz diesla. Może jakiś pickup? :)
@wiaderkoo: w XJ można zamiast dojazdówki dać toroid albo tak jak ja butlę 70l z lewej strony przy kole (wzdłużnie) - jest miejsce na wózek i bety też - mamy za sobą wyjazd do Albanii i kilka przeprowadzek - bagażnik oczywiście nie jest imponujący jak w hiluxie albo jakimś dużym kombi ale daje radę
@wiaderkoo: :D l200 to już prędzej pajero sport, ale obawiam się rdzy, kolega miał 3 mitsubishi z tych roczników i niczego się nie nauczył, za każdym razem łatał dziury...
@Ardeni: Korozja i generalnie stan "zajechania". Polecam kupic juz lekko podlubanego z pewnych rak. Wyniesie Cie polowe tego co wsadzisz w sam pakiet startowy. @BratProgramisty madrze gada.

Jestem fanbojem nissana jesli chodzi o terenowki i wieeeloletnim uzyszkodnikiem patrola.
Na pathfindera bym sie nie zdecydowal.

Jak diesel (wcale nie glupie) to tylko:
- terrano z 2.7
- patrol z 2.8

Bena:

- zj i xj

Zadnych LR. Disco i Defender. Auta dla
@Ardeni: na co zwracać uwagę? Na wycieki z mostów, wycieki z reduktora, skrzyni biegów. Przy czym wycieki z reduktora, jakieś delikatne pocenie to jeszcze nie tak źle, ale np wycieki z mostów, jak to wszystko zacznie się lać np po tarczach hamulcowych/bębnach to już trochę gorzej. Posłuchaj czy mosty wyją albo nie dochodzą jakieś dziwne stuki, koniecznie na rozgrzanym oleju czyli zrób choćby te 10km lub więcej (nie każdy sprzedający będzie
@bigger: cały czas się noszę z zakupem GR'a, ale jeździłem parę razy, widziałem sporo filmików i moim zdaniem trochę brakuje mu mocy. Niby turbo pompuje, niby dawka na pompie podkręcona a jednak nadal to wciąż nie to co trzeba. Niemniej jednak na w miarę płaskim terenie jest to #!$%@? czołg! Szkoda, że na Europę było tak mało 4.2D
@BratProgramisty: Mialem sporo terenowek. Offroad to moj konik od dawna.

Auto w serii jest slabe. Moj ukochany Patrol to Y61 99 rok z 2.8 w longu. Zdlubany na wyprawowke. Przez 5 lat i nie wiem juz nawet ile kilometrow. Zadnych problemow z mityczna uszczelka. A czesto grzebany po klamki w blocie.

Setup dosc lajtwoy: zderzak przod + wyciagarka + lift 2 cale + opony 35/33 + bagaznik i snork. Jezdzilismy tym
@bigger: a miałeś 6.5 w którymś? Chyba karłowicz4x4 je wsadza? Przynajmniej jakiś czasem to robił, ostatnio nie śledzę rajdy4x4 więc nawet nie wiem. Dla mnie GR to chyba jedynie z jakimś fajnym swapem. Choć i tak wolałbym Jeep ZJota na long armach i mostach od Patrola.
@BratProgramisty: Teraz to juz je wsadza kazdy. Samemu to idzie wsadzic po warunkiem dorobienia/kupienia kryzy miedzy skrzynie a silnik. Karlowicz z Igorem wsadzali to gdzies od 2009 roku. Pierwszy raz bylem na Wilczych wtedy i przyjechaly pierwsze sztuki. Ja ze swojego osiolka bylem bardzo zadowolony. Bardzo. Zona z coreczka beczaly jak bobry jak odjezdzal. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

ZJ tak, ale LPG z zasiegiem slabo. Trzeba by
bigger - @BratProgramisty: Teraz to juz je wsadza kazdy. Samemu to idzie wsadzic po w...