W spalinowych samochodach przy napędzaniu silnika powstaje ciepło, które można skierować do kabiny i ogrzać ją (w takie dni jak dzisiaj ( ͡°͜ʖ͡°) ) Czy dobrze wnioskuję, że przy pracy silnika elektrycznego takie ciepło nie będzie generowane i nie ma możliwości ogrzać kabiny?
@Precypitat: Z tego co mi wiadomo w samochodach i tak jest nagrzewnica, w Tesli masz pod dostatkiem prądu z baterii, potraktuj to jako farelkę, owszem będzie to minimalnie wpływało na zasięg, ale pewnie pomijalnie - o wiele więcej prądu zużyje zapewne klima...
@Precypitat: Silniki elektryczne też się grzeją... Jednak mają znacznie większą sprawność, stąd dużo mniej energii indzie "w eter". Nie bój się, Tesla ma ogrzewanie, nawet na postoju ogrzewa sekcję akumulatorów - aby się nie uszkodziły. Zaś ogrzewanie samej kabiny coś mi się wydaje, że jest znacznie szybsze od silnika spalinowego, który do rozgrzania się w taką pogodę potrzebuje trochę czasu.
@Precypitat: jest dmuchawa elektryczna oraz w przypadku tesli jak się nie mylę podgrzewanie baterii. Dodatkowo zimą zasięg tesli spada drastycznie. Jakiś test był na yt z Norwegii gdzie zasięg około 300km a szyby w środku nadal zaparowane :(
@Precypitat tak, prąd czerpie z baterii co przekłada się na mniejszy zasięg, jednak niedużo, bo na ogrzanie kabiny od -10 do +28 idzie jakieś 10 km zasięgu (info z filmiku na yt)
@jack-lumberjack: o matko colego, skończyłeś szkołę i już się chwalisz. Zauważ, że wg słownika Eksplozja– gwałtowny wybuch powodujący powstanie fali uderzeniowej rozchodzącej się z prędkością powyżej 400 m/s – ale poniżej maksymalnej prędkości możliwej dla danego materiału wybuchowego.
Oznacza to, że paliwo, w cyklu który pokazałeś na obrazku, nie eksploduje a jedynie wybucha. Definicję tego co prawdopodobnie chcesz powiedzieć przytoczył @houk. Ale weź mi jeszcze wytłumacz co i jak
@Precypitat: Stosuje się nagrzewnicę elektryczną.. Ba nawet w wielu nowych samochodach spalinowych też stosuje się elektryczna bo dają ciepło od ręki, a nie po nagrzaniu silnika.
będzie to minimalnie wpływało na zasięg, ale pewnie pomijalnie - o wiele więcej prądu zużyje zapewne klima...
@Gr3gorius: @Precypitat: @martin30: Na stronie Tesli, po wybraniu modelu, jest kalkulator, dzięki któremu można sprawdzić jak temperatura i używanie ogrzewania/klimatyzacji wpływa na zasięg. Przykładowo: - Przy temperaturze -10°C włączenie ogrzewania zmniejszy zasięg o ok. 50-70 kilometrów (w zależności od wersji samochodu). - Przy temperaturze +30°C włączenie klimatyzacji zmniejszy
W spalinowych samochodach przy napędzaniu silnika powstaje ciepło, które można skierować do kabiny i ogrzać ją (w takie dni jak dzisiaj ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
Czy dobrze wnioskuję, że przy pracy silnika elektrycznego takie ciepło nie będzie generowane i nie ma możliwości ogrzać kabiny?
Tak straszny błąd - oczywiście chodziło mi o pracę silnika. Shame on me.
@Gr3gorius: @strawberian: pytam normalnie, możecie odpowiedzieć albo spadać.
@Gacrux: a co robi?
Oznacza to, że paliwo, w cyklu który pokazałeś na obrazku, nie eksploduje a jedynie wybucha.
Definicję tego co prawdopodobnie chcesz powiedzieć przytoczył @houk.
Ale weź mi jeszcze wytłumacz co i jak
@Gr3gorius: @Precypitat: @martin30: Na stronie Tesli, po wybraniu modelu, jest kalkulator, dzięki któremu można sprawdzić jak temperatura i używanie ogrzewania/klimatyzacji wpływa na zasięg.
Przykładowo:
- Przy temperaturze -10°C włączenie ogrzewania zmniejszy zasięg o ok. 50-70 kilometrów (w zależności od wersji samochodu).
- Przy temperaturze +30°C włączenie klimatyzacji zmniejszy