Wpis z mikrobloga

@Precypitat: Z tego co mi wiadomo w samochodach i tak jest nagrzewnica, w Tesli masz pod dostatkiem prądu z baterii, potraktuj to jako farelkę, owszem będzie to minimalnie wpływało na zasięg, ale pewnie pomijalnie - o wiele więcej prądu zużyje zapewne klima...
@Precypitat: Silniki elektryczne też się grzeją... Jednak mają znacznie większą sprawność, stąd dużo mniej energii indzie "w eter". Nie bój się, Tesla ma ogrzewanie, nawet na postoju ogrzewa sekcję akumulatorów - aby się nie uszkodziły. Zaś ogrzewanie samej kabiny coś mi się wydaje, że jest znacznie szybsze od silnika spalinowego, który do rozgrzania się w taką pogodę potrzebuje trochę czasu.
@jack-lumberjack: o matko colego, skończyłeś szkołę i już się chwalisz. Zauważ, że wg słownika Eksplozja– gwałtowny wybuch powodujący powstanie fali uderzeniowej rozchodzącej się z prędkością powyżej 400 m/s – ale poniżej maksymalnej prędkości możliwej dla danego materiału wybuchowego.

Oznacza to, że paliwo, w cyklu który pokazałeś na obrazku, nie eksploduje a jedynie wybucha.
Definicję tego co prawdopodobnie chcesz powiedzieć przytoczył @houk.
Ale weź mi jeszcze wytłumacz co i jak
@Precypitat: Stosuje się nagrzewnicę elektryczną.. Ba nawet w wielu nowych samochodach spalinowych też stosuje się elektryczna bo dają ciepło od ręki, a nie po nagrzaniu silnika.
będzie to minimalnie wpływało na zasięg, ale pewnie pomijalnie - o wiele więcej prądu zużyje zapewne klima...


@Gr3gorius: @Precypitat: @martin30: Na stronie Tesli, po wybraniu modelu, jest kalkulator, dzięki któremu można sprawdzić jak temperatura i używanie ogrzewania/klimatyzacji wpływa na zasięg.
Przykładowo:
- Przy temperaturze -10°C włączenie ogrzewania zmniejszy zasięg o ok. 50-70 kilometrów (w zależności od wersji samochodu).
- Przy temperaturze +30°C włączenie klimatyzacji zmniejszy