Wpis z mikrobloga

#autostrady #drogi #motoryzacja #samochody #motocykle #viatoll
Tak sobie mysle, ze w PL dalej jak #zalesie Kurcze w wiekszosci krajow przejazdy po platnych drogach przez motocyklistow sa darmowe, lub kosztuja polowe stawki.
W polsce niestety przejazd motocykla autostrada kosztuje tyle samo co samochodem.
Ostatnio czytalem, ze znow podnosza stawki za przejazd.
No a jak jest z parkowaniem w miastach? Nie dosc ze nie ma miejsca to jeszcze wszedzie trzeba placic. Nie wiem jak z motocyklami, ale mysle, ze nie wszedzie mozna stanac za darmo.
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PMV_Norway: No to oderwane Kumplu od rzeczywistosci. Parkowanie w miazdzacej wiekszosc miast w Polsce za darmo ( w odroznieniu od Zachodu gdzie sa Umweltzone , naklejki, strefy, placenie via telefon) . Stawki na wiekszosci autostrad w Polsce sa wlasnie o polowe nizsze.

Praktycznie wiekszosc platnych auostrad na Zachodzie sa rowniez platne dla motocykli. Sa winiety i srogie kary . Czesto stawka jest taka sama jak za auto (np. Slowacja) .
  • Odpowiedz
  • 0
@bigger miło słyszeć. Problemem jest parkowanie w ogóle, bo miejsca mało. Tyle że moto wcisnie się wszędzie to autem jest dramat.
Odnośnie płatnych przejazdow podoba mi się właśnie norweskie rozwiązanie.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: to nie boldup jak nie znasz realiow. ( )
Bo co pisales w pierwszym poscie to bzdury i tyle.

Z parkowaniem w Polsce nie ma problemow ( w odroznieniu od czesci zachodnich stolic).

Ten autopas (czy jakto sie tam nazywa) jest ok, ale sama Norwegia jest na tyle specyficzna pod wzgledem polozenia, ludnosci czy dobrobytu,ze to nie ma
  • Odpowiedz
@bigger: bo widzisz gdyby viatoll dzialal tak jak autopass to nie bylo by problemu.
Oczywiscie winieta to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiazanie.
Jesli juz ponastawiali bramek, to dlaczego nie zrobic wlasnie jak autopass w Norwegii?
Dlaczego sadzisz ze by sie to nie udalo?
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: Ano, bo Norwegia jest malutka. Jesli chodzi o drogi. Ile tam jest tych autostrad? Z 500km? Pewnie nawet nie. Zgaduje.

U nas drog ekspersowych i autostrad jest jak dobrze pamietam 7500km. Wielkokrotnie wiecej. Ruch jest nieporownywalny. Do tego tranzyt wschod<>zachod. nieporownywalne rynki jesli chodzi o transport.

Do tego mentalnosc - nie ma sie co oszukiwac. Do tego patoligiczna niezdolnosc do tworzenia jakichkolwiek systemow elektronicznych - wystarczy spojrzec dookola no
  • Odpowiedz
@bigger: No rozmijasz sie z prawda, ale to tylko przez nieznajomosc tematu.
Norwegia nie jest malutka jesli chodzi o drogi platne.
Mapa
stawki
A tutaj masz wszystkie stacje na odcinkach drog, warto ZOBACZYC
Oczywiscie dochodzi do tego sam system, ktory w gruncie rzeczy jest dosc skomplikowany. Zobacz ze ci ktorzy nie posiadaja kostek na szybie, rowniez obciazani sa oplatami.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: Wcale sie nie rozmijam. Nawet biorac pod uwage platne drogi to ile ich jest w kilometrach?

Porownaj sobie z ponad 7,5kkm drog ekspersowych i autostrad. Norwegia wypada blado. Do tego porownaj ruch.
To sa rynki nieporownywalne w zaden sposob. Polski jest dziesiatki razy wiekszy. Jakby liczyc fracht to jestesmy prkatycznie na czele Europy.

Bogaty kraik, ktory jest dobrze zorganizowy, uczciwy i ma maly procik dlugosci drog ekspersowych ( i niech bedzie nawet platnych) i prkatycznie ZERO tranzytu ma sie nijak do ogarniecia dzikiego wschodu jakim jest Polska ze swoim rynkiem, iloscia trannsportow, tranzytem i bedaca
  • Odpowiedz
@bigger: Nie licze dlugosci w km drog ekspresowych. Nie o to mi wcale chodzilo.
Zobacz np samo rozmieszczenie bramek Oslo/Bærum
Nigdzie nei pisze, ze jest lepiej, jest inaczej.
Nie siedze w pracy a w domu i tez spogladam na fiord :P
Z tym tranzytem, to tez nie do konca jest jak piszesz. Oczywiscie, ze tranzyt w PL jest wiekszy, przez samo polozenie geograficzne itd.
Oplaty za parkowanie niestety sa wszedzie.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: Ale ja znam z grubsza system norweski, bo odwiedzam ten kraj ze 2-3 razy w roku minimum. Ilosc drog ekspresowych/odcinkow platnych (mozemy dobrac dowolne kryterium tak naprawde) sa w zaden sposob nieporownywalne.

Co do tranzytu to jest dokladnie jak pisze. Nawet jeszcze gorzej. Wszystko dla Europy Zachodniej jedzie przez Polske. Wszystko z Europy Zachodnie tez jedzie przez Polske. Sa dokladne opracowania , wiec mozna sobie zgoglowac - nie widze
  • Odpowiedz
@bigger: No ale przeciez pisze chyba wyraznie, odcinkow drog platnych jest nieporownywalnie wiecej, a z kazdym rokiem ich przybywa. Nie licytujmy sie na drogi ekspresowe, bo to faktycznie mija sie z celem.
Wyzej, rowniez napisalem, ze tranzyt przez PL jest nieporownywalnie wiekszy, z czym zgadzam sie w calej rozciaglosci.
Nie zgadzam sie z iloscia odcinkow platnych. Jest ich tu po prostu wiecej.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: Ale to nie ma znaczenia. bramki moga byc co 500 metrow. Obsluguja poprostu wieloktornie mniej pojazdow niz w Polsce. Ile jest aut w Norwegii? Z 2 mliiony? (nie sprawdzalem)
U nas jest ponad 20 milionow + tranzyt, ktory wedlug roznych szacunkow to od 2 do kilku razy tyle.
  • Odpowiedz