Wpis z mikrobloga

@masakraman: Pewnie nie wiesz kiedy był ostatni przegląd instalacji? Możliwe że przez zasyfiony parownik masz problemy.

Raz że podaje gaz jak mu się podoba a po drugie brudny elektrozawór może nie trzymać gazu i po kilku godzinach zawala gazem dały dolot i przez to trzeba długo kręcić aby odpalić nawet na benzynie.
@hepihipi: @KaarasKar: @jedrek_masta: Zawsze odpalam auto na benzynie i gaz włączam dopiero po rozgrzaniu, zanim wyłączę silnik też na chwilę przełączam na benzynie. Pisząc, że "jak jeżdżę na gazie" mam na myśli, że przez ostatnie 50km. Jak pojeździłem 50km tylko na benzynie to dopiero wtedy się uspokoił.
@KaarasKar: Ok, umówię się na regulację i zobaczę czy coś jeszcze się tam dzieje niedobrego.
Dzięki wszystkim za pomoc. Auto z LPG mam dopiero 3 miesiące i szczerze mówiąc niewiele wiem także tym bardziej dzięki za jasne odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@masakraman: Której generacji jest ta instalacja? I w jakim samochodzie? Np. w silnikach VW na monowtrysku (lata 90') często dochodzi do rozstrojenia podawania benzyny od jazdy na gazie. trzeba w instalacji LPG mieć ustawiony odpowiedni typ emulacji sondy lambda albo zrobić resetowanie ECU benzyny.
@masakraman: no to co nieco mogę opowiedzieć, bo też miałem fabie z tym silnikiem i z gazem. W zależności od instalacji oczywiście ale ja na regulacje jeździłem raz w roku, plus wymiana filtra etc. Samochód bardzo oszczędny, robiłem 100 km za 14 zł przy spokojnej jeździe ( inaczej się nie da przecież 60 koni ( ͡° ʖ̯ ͡°) ).
Musisz zwrócić szczególną uwagę czy bierze Ci płyn
@masakraman: Nie że chcę Cię jakoś straszyć, może to akurat z tym egzemplarzem były jakieś problemy. Gaz wrzuciliśmy przy 80k km i przejeździliśmy 50k. Sprzedaliśmy bo właśnie brał tyle płynu chłodniczego, że co miesiąc 0.5 musiałem dolać. Ten silnik musi też być dobrze dogrzany, jeśli jeździsz krótkie trasy czasem warto wypuścić się gdzieś dalej.
@masakraman: no to w przypadku instalacji II gen. w silniku z wielopunktowym wtryskiem, co już samo w sobie jest niezgodne ze sztuką, spróbuj najpierw wyzerować korekty paliwowe (nie pamiętam, czy wystarczy rozłączyć akumulator) i zobaczyć, jak wtedy będzie się zachowywał na gazie, aczkolwiek przy takim wieku instalacji (o ile nic nie było wymieniane) pewnie jest kwestia sztywnej membrany i regeneracji reduktora.