Wpis z mikrobloga

Ostatnio tyle o moim ulubionym sklepie @x-kom na wykopie, że muszę sam napisać.

Reklamacje w X-Kom.
1. Odnieś produkt do sklepu w którym kupiłeś (nie, nie możesz nam wysłać; nie, nie odeślemy na adres, tylko odbiór osobisty)
2. 3 tygodnie później telefon na serwis: "Jako pośrednik w reklamacji producenta odesłaliśmy do serwisu zewnętrznego i oni są gwarantem"
3. 3 telefony później zgadzają się odesłać numer zgłoszenia i dane do serwisu zewnętrznego, abym mógł zastosować artykuł 480 k.c.
4. Czwarty telefon - jednak to my jesteśmy gwarantem i nie możemy dać klientowi końcowemu danych dystrybutora. 480 k.c. nas nie obowiązuje, bo w regulaminie przecież napisaliśmy, że może być dłużej niż 14 dni, a ile może być? Pfff, ile dusza zapragnie.
Chciałem zauważyć, że w takim razie obowiązuje was 14 dniowy termin z k.c, bo nie daliście terminu - "nie, bo napisaliśmy, że może być dłużej".
5. W międzyczasie wyślij mail z żądaniem natychmiastowej wymiany towaru bądź zwrotu pieniędzy.
6. "Proszę napisać maila na serwis, odpowiemy w ciągu 2 dni" - mail napisałem 2 dni temu - "został przekierowany do działu prawnego, oni nie mają terminu odpowiedzi".

Punkty przyznane za styl:
- Za każdym razem pytaj o numer reklamacji, nie istotne, że mamy pełną historię rozmów i wiadomości zanim jeszcze odbierzemy, a kupiłeś tylko jedną rzecz
- W połowie zdania wyłącz mikrofon, niech klient czeka, następnego telefonu nie odbieraj przez 25 minut
- "Za chwilę odeślę maila" - w sensie jak nie zapomnę

#januszebiznesu #sklepyinternetowe #cebula
Uriziel - Ostatnio tyle o moim ulubionym sklepie @x-kom na wykopie, że muszę sam napi...

źródło: comment_MGaFAxWrE0TTF3lp07XEzEjJB8MOu2qu.jpg

Pobierz
  • 31
@Uriziel: To samo morele. 6 miesięcy, 3 razy karte wysyłałem do naprawy, za czwartym już mi zwrócili kase. Już nie będe wspominał o tym że czasami wysyłali mi nie to co zamawiałem. Dobra, wspomniałem.
@Uriziel: ostatnio reklamowałem kupionego od nich GTX 970. Wysłałem im to kurierem. Chyba po niecałych dwóch tygodniach odesłali mi naprawiona kartę. Nie wiem ile bedzie działać no ale jest ok. Nie było żadnego problemu z cała procedura, chociaz tez sie naczytałem i bałem sie ze nie bedzie ani karty ani pieniędzy.
@Uriziel: bardzo nam przykro z powodu przedłużającego się czasu realizacji Twojego zlecenia. Przepraszamy również za utrudnienia w kontakcie z naszą infolinią, przekażemy tę opinię do działu obsługi klienta. Chcielibyśmy pomóc rozwiązać ten problem, jednak ze względu na brak informacji w Twoim wpisie musimy prosić o podanie nam numeru reklamacji, pozwoli to nam na weryfikację zgłoszenia
@x-kom: Nie ma to jak dobry PR. Dzisiaj to najważniejsze. Czekamy na dalsze wydarzenia w tej kwestii. Okaże się czy to nie tylko "pod publiczkę". Swoją drogą trochę słabe, że kolega musiał poruszyć tutaj problem żebyście zareagowali. Ogólnie żenada...na pewno nic już u Was nie kupię.
@Uriziel: Dobrze, że piszesz. Już miałem na @x-kom zrobić zakupy na święta. Powiem więcej już byłem zdecydowany, bo cena dobra i ogólnie lokalizacja sklepu parę minut od domu.
Hej @x-kom podziękujcie komu trzeba za tą akcje bo właśnie wam 5k odpłynęło, możecie przy okazji polecić jakiś sklep konkurencyjny, który nie kręci takich wałków jak wy?

Pozdrawiam cieplutko ()
@krzych0: Ta, przejmuj się opiniami w necie to nie kupisz w żadnym sklepie. Ja tam osobiście z @x-kom mam dobre doświadczenia. Większość narzekań na x-kom to właśnie sprawy gwarancyjne, a tu nie jest wina x-kom'a, bo on zazwyczaj pełni rolę pośrednika. Tak samo OP dając towar na gwarancję zapoznał się z warunkami gwarancji, które otrzymał i buldupi o niedotrzymany terminów. Chciałbym zauważyć, że w przypadku gwarancji nie ma zastosowania kodeks cywilny.
@MichaelT128: Aha czyli sklep polecasz, gdzie kupisz a jak się zepsuje to spadaj na drzewo :). Gratuluje. Jednak ponieważ mamy wolność wyboru miejsca w którym wydajemy ciężko zarobione pieniądze, ja wybieram organizację, w której zasady gwarancji są jasne i w którym masz wsparcie na każdym etapie reklamacji. Widać @x-kom nie zapewnia ani jednego ani drugiego więc pozwolę sobie wybrać inny sklep.
Oczywiście jeżeli ktoś chce być robione w bambuko to spoko,
@MichaelT128: rozróżniamy dwie rzeczy. Złe lub słabe opinie o sklepie (takie zawsze są) i to co sklep robi w standardowo. Jeżeli standardem dla x-kom jest olewanie klienta w czasie procesu reklamacyjnego, co jak widać po komentarzach chociażby na wypoku (bo to nie pierwsza taka akcja) jest normą, to ja jednak podziękuję.
Są sklepy w których działa to zupełnie inaczej i wiem to z doświadczenia swojego czy najbliższych znajomych (np. mall, agito).