Wpis z mikrobloga

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@PsichiX: Kiedyś byłem devem jednego z modów do Q3 (hobbystycznie), więc musiałem dość dogłębnie poznać silnik. Szanuję to, co tam znalazłem, choć bardziej dla użytych technik i sentymentu, bo kod miejscami wyglądał tragicznie. Już pomijając szybką odwrotność, ale oni napisali maszynę wirtualną (qvm), której instrukcje tłumaczyli w locie do asm (x86 i x64). Przy starcie bytecode moda jest ładowany i kompilowany, co pozwalało na zamkniętoźródłowe mody, a także zabezpieczało przed złośliwymi
@PsichiX: Zawsze byłem pełen podziwu dla silnika Quake 3, a szczególnie pięknego dynamicznego oświetlenia... nawet mimo powszechnego braku SSE w procesorach w 1999 r.
@unhit: pamiętam, że jak pierwszy raz analizowałem tą funkcję jakieś 10 lat temu , to liczba WTF/sekundę gwałtownie wzrosła.
Pamiętam, jak czytałem, że sam Carmack jej nie napisał, tylko skopiował od kogoś i spektakularnie zaimplementował (trochę na wzór Apple).
W ogóle jak oni doszli do tej