Wpis z mikrobloga

Jak wyjść z przegrywu/s----------a/depresji?
NIE JEST TO WPIS MOTYWACYJNY. MOTYWACJA NIE DZIAŁA.
Te trzy wymienione wyżej słowa mają wspólny mianownik – stan umysłu. Ciężko jest z nich wyjść (wiem bo tam byłem) i porady typu EJ WYJDŹ Z DEPRESJI to czysty trolling. Wygranie życie to ciągła praca nad swoim umysłem oraz STOPNIOWE polepszanie aspektów swojego życia. Nie jestem żadnym lekarzem ani psychoterapeutą, piszę to co podziałało na mnie i co może przydać się wam w naprawianiu szczęścia.
Co powoduje c-----ę (słowo depresja mi się znudziło, będę od teraz posługiwał się słowem c-----a)? Z biologicznego punktu widzenia, mózg nie potrafi wyprodukować odpowiedniej ilości hormonów szczęścia, lub przesył pomiędzy neuronami jest zaburzony. W tym miejscu lekarze przepisują antydepresanty. Jestem przeciwnikiem antydepresantów, to droga na skróty, poza tym lekarze (nie wszyscy) to sprzedajne k-----i które mają podpisane umowy z firmami farmaceutycznymi. To tak samo gdy idziesz do lekarza a ten przepisuje ci antybiotyki na przeziębienie. Antybiotyki b--ń boże nie są złem! Stosowane odpowiednio potrafią uratować życie, np. przy ostrych zarażeniach bakteryjnych. C-----a i przeziębienie są do siebie podobne w tym że nie można ich zbadać organoleptycznie (przynajmniej na spotkaniu z lekarzem pierwszego kontaktu). Antydepresanty tak jak antybiotyki, powinny być stosowane jako deska ostatniego ratunku, w skrajnie beznadziejnych przypadkach. Ktoś z kliniczną depresją nie wyjdzie z niej samemu np. medytując, będzie potrzebował porad specjalisty oraz odpowiednich leków. Tak ciężkie przypadki to rzadkość, reszta c-----o podobnych stanów umysłu są do naprawienia samemu.