Wpis z mikrobloga

Niejako kontynuując przygodę z kolejną #alfaromeo pora na wymianę płynów ustrojowych. Po zakupie wymieniłem turbo - może nie ma nowe, ale na używane w bardzo dobrym stanie. Poprzednie turbo zabił filtr stozkowy - kto to gowno zakłada, do tego poszli na łatwiznę i przez to był praktycznie na wysokości miski olejowej, także zbierał brud z drogi. Po założeniu nowego turbo i normalnego filtra z obudową wlałam jakiś najtańszy 10w40 dla przeplukania silnika - jakieś 3k km zrobilem i pora na wymianę. Do jtd zawsze leje motula 8100 x-cess, nie miałam jeszcze auta z dpf także się nie wypowiem. Miałem za to jtd 8 i 16 zawodowa oraz 2.4 20v i tam zawsze ląduje Olej z obrazka i nie ma prawa to między wymianami (~12k km) ubywac.
Olej w skrzyni też zmieniam, nie robię tego zawsze, ale w poranki ok 0°C biegi ciężko wchodzą, więc złamie złotą zasadę wszystkich prawilnych mechaników "we skszyni biegow nie zminioj oleju bo bedzie sie lać poznij" i wymienie.
Co do płynu hamulcowego, nawet ten motula kosztuje niewiele, a nigdy nie wiadomo od jak dawna start płyn jest w układzie, każdemu polecam wymianę po zakupie używanego auta, bo koszt mały, a może uratować zdrowie czy nawet życie.
Zastanawiam się czy nie zrobić się światowym i nie walnąć własnego tagu typu #kornatnaprawia bo lubię dlubac:) #alfaholicy #motoryzacja #diy
Pobierz
źródło: comment_pQbqRAod88MH0Aq7bED0POrKEYrbXxst.jpg
  • 28
@Centurio93: Niedługo przed moją pierwszą "prawie" kolizją wymieniłem(u mechanika) płyn hamulcowy, klocki, tarcze. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się, że dojeżdżając do świateł moja alfa nie hamuje, ominąłem auta zatrzymujące się przede mną i zatrzymałem się na środku skrzyżowania na przeciwnym pasie. Uratował mnie ręczny.
Okazało się, że super mechanik profesjonalista nie wpiął przewodu hamulcowego w "trzymak" na amortyzatorze, przewód przetarł się o felgę, a płyn uciekł. Musiałem się wygadać
@lizardon: a widzisz, kupiłem tą alfę z tak przetartym przewodem - o felgę - i poprzedni właściciel okleił przetarcie taśmą i tak mi sprzedał, pisałem na mirko jak na farcie puściło w momencie powolnego dojeżdżania do skrzyżowania. Mam nadzieję że to nie ten sam przewód?
@ScaRRyMaN: dlaczego gówno? W większości moich aut jeździ i spisuje się dobrze (w jednym aucie ponad 100k na tych filarach)
Dla mnie zaletą filtrona jest fakt, że nie podrabiaja tej marki jak ma się to w Mann czy Bosch
@sebool12: @ScaRRyMaN: chyba potrzebuje wykładu o filtrach oleju. Na mój rozum, jak się wymienia olej i filtr regularnie, to czy jest aż taka różnica w tym co filtruje? Może jak ktoś wyznaje tą złotą zasadę serwowaną przez producentów, że olej wymienia się co 20-30k km i później płacz bo w dci burbo zdechło po 50 tysiącach, to niech się dalej łudzi, że to wina filtrona, ale tak normalnie? Jaki ma
od czasu ekspansji filtrona


@ScaRRyMaN: kiedy to było? bo nic nie wiem, a w sumie by się zgadzało bo ostatni filtr oleju, który kupiłem miał wadliwą uszczelkę i przeglądając forum wiem, że nie tylko ja miałem taki problem
@SpalaczBenzyny dzięki za info. Wlałem na własną odpowiedzialność. Wiem że to płyn wyczynowy raczej do sportu ale chciałem go sprawdzić. Mam możliwość wymiany go niedrogo kiedy tylko sobie zażyczę więc zaryzykowałem.
Zauważ że piszesz do mirka który wie co ma i co się z tym wiąże.
Podobnie było z oponami 225/45 do mojej Alfy. Mówili że za szeroko, że za duży balon itd. Ale chciałem się przekonać i dzięki temu zebrałem doświadczenie.