Wpis z mikrobloga

#uk, #emigracja, #lokatorzy, #patologiazewsi, #brighton #hove, #mieszkanie #mieszkaniadowynajecia
Mirki i Mirabelki - proszę o radę - bo mój problem z angielskimi współlokatorami nabrał na sile. Będę zmuszony wyprowadzić z mojej piwnicy i znależć mieszkanie dwupokojowe lub mały domek w cenie do max 900£ PCM w okolicach Brighton -> Haywards Heath. Pytanie brzmi - gdzie szukać takich ogłoszeń? Gumtree? Rightmove? Zoopla? Fridayad?
Jakie są kroki wynajmu mieszkania - tzn co trzeba spełnić, kiedy co płacić i gdzie? - kompletnie jestem zielony w tym temacie.
Interesuje mnie również sprawa - jak wygląda temat sprawdzenia landlorda - czy jego mieszkanie jest jego i czy nie jest zadłużone - jest gdzie to sprawdzić?
Dzięki wszystkim na pomoc - gdybyście chcieli poczytać trochę historii o mieszkaniu z Anglikami (nie angolami sebixami - tylko takimi normalnymi po uniwersku) - piszcie -- mam mnóstwo historii :D
  • 12
  • Odpowiedz
Zoopla, rightmove - w wiekszosci mają te same ogłoszenia. Jesli wynajmujesz przez agencje, to zaplacisz czynsz, depozyt oraz opłate za usługi. Agent zazwyczaj wszystko Ci powie. Wymagania z Londka: zaswiadczenie o zatrudnieniu, 3 miesiace wyciągu bankowego, referencje.
  • Odpowiedz
@mektoncjusz: a, jeszcze jedno. Zdaje sie, ze jest lista zarejestrowanych landlordow, są także stowarzyszenia np National Landlord Association, moze tam sie da sprawdzic.
  • Odpowiedz
@mektoncjusz: Ja wszystkie mieszkania znajdowalem na Rightmove i wlasciwie wszystkie agencje tam oglaszaja. Wiec zacznij od tego. Agencja za ciebie wszystko zalatwi, bedziesz tylko musial im zaplacic oplate administracyjna, jej wysokosc zalezy od agencji i terenu, normalnie jest to kilkaset funtow. Proces wynajmu wyglada tak:

1. Zglaszasz do agencji ze jestes zainteresowany mieszkaniem
2. Agencja ustala dzien na obejrzenie mieszkania.
3. Jesli ci pasuje to mowisz ze chcesz wziasc