Wpis z mikrobloga

#gamedev #konsole #programowanie #pytanie

Hej, Mircy - tworze konsolę do grania i mam pytanie związane z zabezpieczeniami:
Powiedzcie mi, czy smartfon jako ID i storage danych gracza, służący do logowania się na dowolnej konsoli (która słuzy jedynie jako urządzenie do przechowywania gier i odpalania ich, plus ściągania jeśli nie ma zassanej) to dobry, czy zły pomysł według Was?
Sam proces autoryzacji polegać będzie na uwierzytelnieniu kluczem ssh, ale interesuje mnie, czy sposób autoryzacji smartfonem (możliwie odciskiem palca, jeśli dostępny, inaczej inny powszechny sposób) jest czymś zjadliwym dla graczy?
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PsichiX: jak dla mnie brzmi całkiem sensownie. Tylko na boga, zrób bindowanie przez jakieś QR czy NFC czy blutacza, nie kaƶ ludziom przepisywać jakichś stringów.
  • Odpowiedz
@FNwsk:
Ponieważ projekt konsoli jest zależny od platformy Intuicio, to roadmapa jest wspólna:
- 22.07: ukończenie podstawowej wersji środowiska uruchomieniowego Intuicio (niezbędne standardowe, crossplatformowe natywne moduły, package manager możliwie wraz z publicznym rejestrem natywnych modułów - wszystko ma w tym momencie działać tak, by dało się odwzorować konsolę na innych platformach - ma to zapewnić mi wspólną architekturę platformy dla wszystkich obsługiwanych urządzeń);
- 31:08: ukońćzenie wersji alfa systemu konsoli (obsługa pada do Xboxa oraz opcjonalnie klawiatury), oraz dwutygodniowe testy stabilności i naprawiania błędów w trakcie tworzenia systemu.
- 24:09: ukończenie wersji alfa serwisu gier, aplikacji smartfonowej z ID oraz docelowej autoryzacji graczy w konsoli.
Na jesień planuję publiczne testy i do końca roku dopracowanie środowiska konsoli do wersji beta, możliwej do
  • Odpowiedz
@twinzpl: nie ma większego opisu, bo nie chcę publikować informacji o czymś, co dopiero powstaje :p
Ale aktualne ustalenia to:
- konsola oparta o Raspberry Pi 3 (specyfikacja mówi, że mają wydajność bliską samsungów poprzedniej generacji, więc urządzenie jest mocne, jeśli nie ma na nim androida);
- z customowym systemem (docelowo darmowym, na pewno przez pierwszy rok).
- oparta o platformę uruchomieniową Intuicio (którą aktualnie tworzę) w ideologii natywnych modułów (żadnych VMek, czyste natywne binarki kompilowane przez toolset Intuicio pod wspierane platformy, w tym armv8 na którym działa Rpi3 - omijamy narzut wydajnościowy, który mają konsole oparte o Androida);
- smartfon (lub pendrive, czy też inne urządzenie przenośne) jako ID gracza, co daje nam tyle, że konsola (Rpi3) staje się wyłącznie maszyną do przechowywania i uruchamiania gier, zaś każdy gracz może logować się do każdej konsoli, z którą się zbinduje poprzez zautoryzację pomiędzy urządzeniem ID a samą konsolą. Sprawi to, że możemy grać u znajomych bez konieczności przynoszenia
  • Odpowiedz
@PsichiX: 1. będzie wprowadzona do sprzedaży czy cuś?
2. Jak wygląda sprawa z grami. Normalne gry z PC czy muszą być dedykowane?
3. Jak konsola to potrzebny też kontroler. Który kontroler będzie kompatybilny?
4. Są jakieś ograniczenia co do rozdzielczości i ilości klatek?
jak przyjdzie więcej do głowy to dam znać :D
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@twinzpl
1. System (do wgrania na kartę SD) będzie dostępny z oficjalnej strony konsoli, opcjonalnie wysyłka kart SD z preinstalowanym systemem. Gracz jedynie musi dokupić sobie Rpi3 i pada (opcjonalnie podpiąć klawiaturę, może byc bluetooth jak dokupisz dongla BT);
2. Dedykowane - ale z racji, że to armv8 to wystarczy skompilować na armv8 z libka integracji z Intuicio (czyli jako natywny moduł - wszystko tam jest modułem);
3. Początkowo xbox bo
  • Odpowiedz